Stępka po 39 latach

DI, PAP, FOT. TWITTER — GRUPA PFR
opublikowano: 25-06-2017, 22:00
Zobacz więcej

Fot. Twitter-Grupa PFR

W szczecińskiej stoczni Gryfia położono stępkę pod nowy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB). — W 1978 r. była położona ostatnia stępka dla PŻB, a 10 lat temu ostatnia stępka w Stoczni Szczecińskiej. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że rozpoczynamy nowy proces historyczny, w którym rozpoczniemy budowę serii promów — mówi Piotr Redmerski, prezes PŻB. Jego zdaniem, polscy armatorzy potrzebują minimum sześciu promów. Ten, którego budowa się rozpoczęła, będzie miał 202,4 m długości i 30,8 m szerokości. Przy zanurzeniu projektowym 6,3 będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Pomieści 400 pasażerów, załoga będzie się składała z 70 osób. Głównym paliwem będzie LNG. Prom będzie przystosowany do pobierania paliwa do zbiorników z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu. Będzie pływał na trasie Gdańsk — szwedzki port Nynashamn.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP, FOT. TWITTER — GRUPA PFR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu