Sting Polska: Lodówki, kuchnie i inne AGD - tanie, ale nie byle jakie

Kamil Kosiński
opublikowano: 10-12-2007, 00:00

Ladycook, Akai i Hyundai w jednym stoją domu — dzięki tegorocznej Gazeli Biznesu nr 1.

Firma Sting Polska powstała w 2002 r. i od początku zajmowała się hurtowym handlem importowanym sprzętem AGD i RTV. Zmiana udziałowców w 2005 r. nadała spółce większą dynamikę.

— Przed 2005 r. firma importowała sprzęt AGD z różnymi logotypami. Dziś wszystko, co sprowadzamy, nosi naszą markę Ladycook. Poza producentami jesteśmy jedynym w Polsce dostawcą tzw. grubego AGD z własną marką — chwali się Adam Guzowski, prezes i współwłaściciel Sting Polska.

Na pierwszy ogień poszły kuchnie. Po nich pojawiły się lodówki i okapy. Ze swym 2-procentowym udziałem w rynku, sprzęt ze znakiem Ladycook jest siódmy na rynku.

Dla najmniej zamożnych Sting Polska wprowadziła produkty ze znakiem Kuchcik. Zaczęła też wskrzeszać marki, które były w Polsce znane w latach 90. i pozostały w pamięci potencjalnych nabywców. W ofercie spółki pojawił się drobny sprzęt AGD pod marką Daewoo oraz systemy wentylacyjno-klimatyzacyjne Akai i Hyundai.

Sting Polska nie tylko kupuje wyroby z magazynów Akai czy Hyundaia, lecz także uzyskała licencję na używanie tych marek. Sama wybiera modele z oferty chińskich fabryk i zleca ich wykonanie pod logo Akai czy Hyundaia. Sting Polska powołał w Chinach joint venture.

Prezes chce wprowadzić na polski rynek producenta sprzętu chłodniczego z wyższej półki, a dotychczasową współpracę z marketami budowlanymi poszerzyć o elektronarzędzia. W innych sklepach zamierza ulokować sprzęt RTV — możliwe, że będzie on nosił logo... Sting.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane