Stokrotka przejmuje Sano

opublikowano: 04-12-2018, 14:10

Litewska Maxima Grupe porządkuje swój biznes w Polsce. Należąca do niej sieć sklepów Stokrotka przejmie i połączy się na początku przyszłego roku z siecią sklepów Sano, wynika z komunikatu prasowego.

Sano jest właścicielem 36 sklepów w północno-zachodniej Polsce, a także prowadzi handel w Internecie. W 2017 roku zatrudniająca 900 osób sieć miała 71 mln EUR obrotów. Stokrotka przejmie 100 proc. Sano od cypryjskiego Miglione Investments Limited, którego właścicielami są osoby, które niebezpośrednio są akcjonariuszami Vilniaus Prekyba, kontrolującego Maxima Grupe. Decyzja w sprawie integracji marek sieci Sano i Stokrotka ma zapaść na początku przyszłego roku.

- Skoncentrujemy się na polskim rynku w nadchodzących latach, bo planujemy tu szybką ekspansję. Jednym z priorytetów naszej strategii na polskim rynku jest integracja już działających biznesów. Przejęcie i fuzja Sano ze Stokrotką pozwoli nam umocnić pozycję w północno-zachodnich regionach Polski – tłumaczy Dalius Misiūnas, szef Maxima Grupė.

Podkreśla, że nowe możliwości otwiera know-how Sano w dziedzinie handlu internetowego.

Po przejęciu Sano Maxima Grupė ma 551 sklepów w Polsce różnej wielkości i formatów. Zatrudnia już prawie 9 tys. osób. Łączny obrót sklepów sieci Stokrotka, Aldik i Sano, należących do Maxima Grupė, wyniósł w ubiegłym roku 720 mln EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, globenewswire.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Stokrotka przejmuje Sano