Strachy na lachy na rynku pracy

DI
opublikowano: 28-09-2009, 10:36

Ponad połowa Polaków nie boi się utraty pracy, a 48 proc. z nas uważa, że w czasach spowolnienia gospodarczego w firmach nic się nie zmieniło. Serwis Szybkopraca.pl zbadał, kto czuje się bezpiecznie w  swojej pracy.

Aż 52 proc. Polaków pytanych o obawy przed zwolnieniem zadeklarowało brak obaw o utratę stanowisk. Zwolnień bało się 48 ankietowanych.

Optymistycznie nastawieni Polacy w 18 proc. pochodzą z branży zawodów fachowych i fizycznych. To przedstawiciele sektorów, w których kryzys jest nieodczuwalny: kierowcy, kurierzy, pracownicy produkcji, fabryk itp.

Siedemnastoprocentowy wynik branży marketingu i sprzedaży generowany jest głównie przez handlowców. W obliczu spowolnienia, dobry sprzedawca jest na wagę złota, w przeciwieństwie do specjalistów od marketingu czy PR. Podobnie rzecz ma się z handlem, z którego pochodzi 13 proc. osób nieobawiających się zwolnień.

Aż 11 proc. osób czujących się bezpiecznie w swoich miejscach pracy stanowią osoby zatrudnione w administracji, głównie urzędnicy państwowi. Jak pani Elżbieta, 55-latka, która mówi: „Od 15 lat pracuję w urzędzie. To oczywiste, że nikt mnie nie zwolni”.

Przedstawiciele branży finansowej to mniej, bo 8 proc. wszystkich Polaków niebojących się zwolnień. Najmniejszy zaś odsetek osób niebojących się zwolnień stanowią pracownicy edukacji – są to jednak nauczyciele pracujący w państwowych szkołach, nie zaś lektorzy czy szkoleniowcy.

Co sprawia, że ponad połowa Polaków – 52 proc. - nie czuje się zagrożona w pracy? „Wielu pracodawców szuka oszczędności zmieniając warunki zatrudnienia: obniżają pensje, nie wypłacają premii, ale jednak nie zwalniają pracowników” – uważają autorzy raportu.

Badanie serwisu Szybkopraca.pl zostało zrealizowane w okresie lipiec-sierpień 2009. W jego ramach internauci otrzymali do wypełnienia ankietę „Jak czujesz się w swojej pracy?”. Serwis przeprowadził też wywiady bezpośrednie. W badaniu wzięły udział osoby w różnym wieku i z miejscowości o zróżnicowanej wielkości. Dzięki temu do próby badawczej wszedł szeroki zakres danych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane