Strata netto Ergis wyniosła 37,13 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec zysku rok wcześniej

ISBNews
opublikowano: 11-02-2016, 10:18

Ergis odnotował 37,13 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2015 r. wobec 1,44 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 2,02 mln zł wobec 4,56 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 163,63 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 162,23 mln zł rok wcześniej.

W całym 2015 r. spółka miała 15,31 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 19,03 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 675,10 mln zł w porównaniu z 667,53 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 30,47 mln zł wobec 31,13 mln zł rok wcześniej.

"Dobre wyniki operacyjne osiągnęliśmy w 2015 roku dzięki znaczącemu rozwojowi sprzedaży innowacyjnej folii stretch nanoERGIS, dobrym wynikom zrealizowanym na rynku miękkich folii PVC oraz wzrostom w dziedzinie laminatów giętkich do pakowania żywności" - powiedział prezes Ergisu Tadeusz Nowicki, cytowany w komunikacie.

Skonsolidowana EBITDA wzrosła o 3,6% r/r do 55 mln zł. "Choć po czterech kwartałach grupa osiągnęła drugi najwyższy w historii zysk EBITDA, zanotowała stratę netto ze względu na dokonywane odpisy aktualizacyjne. Zysk netto bez uwzględniania odpisów wyniósłby 21,7 mln zł (wzrost o 13,6% w porównaniu z 2014 rokiem) co oznacza, że byłby rekordowy w historii firmy" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2015 r. wyniosła 18,53 mln zł wobec 14,46 mln zł zysku rok wcześniej.

Ujemne wartości zysku brutto i netto są wynikiem dokonania odpisów aktualizacyjnych na goodwill spółek niemieckich, wpisany do bilansu grupy w momencie ich przejęcia. "Jest to związane z planowaną, jako ostatni etap restrukturyzacji, fuzją tych spółek. Kwota odpisu w wysokości 45,8 mln zł zostanie zaksięgowana w pozycji 'koszty finansowe' w rachunku wyników Grupy Ergis za IV kwartał 2015 roku" - podano także.

Grupa Ergis jest liderem przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada 6 zakładów produkcyjnych, z których 4 zlokalizowane są w Polsce, 2 w Niemczech. Grupa specjalizuje się w produkcji opakowań do żywności (folie i laminaty barierowe na bazie PVC i PET, drukowane laminaty wielowarstwowe) oraz opakowań przemysłowych (folie stretch z LLDPE oraz taśmy spinające z PET). Oprócz tego Ergis jest m.in. producentem folii do pakowania leków, folii hydroizolacyjnych oraz granulatów z PVC.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane