Strategia cyfrowa w zarządzaniu firmą według ekspertów

aktualizacja: 13-06-2017, 08:30

Partnerzy projektu Zarządzanie po polsku zdradzają, czym według nich jest efektywna strategia cyfrowa. Komentują prezesi Banku Zachodniego WBK, Totalizatora Sportowego i Macrologic.

 Strategia cyfrowa i zaawansowana analityka: Jeśli budować cyfrową strategię, to zgodną z procesami i modyfikowalną. Efektywna strategia cyfrowa to taka, która wspiera osiąganie przez firmę celów biznesowych.
Powinna bazować na narzędziach zarządczych, wiernie odzwierciedlających przebiegające w niej procesy i umożliwiających integrację danych z różnych źródeł i w różnych formatach.

Dlaczego? Bo najskuteczniejsze narzędzia cyfrowe pozwalają firmom na stopniową ewolucję, bez rewolucji, która może grozić chaosem w firmie.
Jedynym elementem stałym we współczesnym biznesie jest zmiana, a skuteczne i konkurencyjne mogą być tylko te firmy, które na tę zmianę są stale gotowe. To implikuje także konieczność wprowadzania zmian na bieżąco, także do cyfrowych narzędzi zarządczych, takich jak systemy ERP.

Wyzwanie to zaadresowaliśmy, tworząc pierwszy polski, procesowy — system ERP Macrologic Merit. To narzędzie dla wygody klientów ma zaszyty w sobie szeroki wachlarz procesów zarządczych — od kadrowych i finansowych po logistyczne, uwzględniających fakt, że procesy te niejednokrotnie angażują osoby z różnych departamentów i na różnym poziomie kompetencji zarządczych. Merit można dowolnie modyfikować na etapie wdrożenia, ale także później, gdy tylko zajdzie taka potrzeba, by usprawnić dany proces lub po prostu uwzględnić zmianę w organizacji.

Innym problemem współczesnych menedżerów, nie tylko w Polsce, jest wszechogarniający zalew danych. Sporym wyzwaniem dla ekspertów Big Data jest to, jak zintegrować dane w różnych formatach — od Excela po bardzo zaawansowane bazy danych — by móc z tego bezmiaru informacji wyselekcjonować kluczowe.

Zachęcam osoby odpowiedzialne za cyfryzację firmy do sięgnięcia po takie rozwiązania, które to umożliwiają. Przykładem takiego rozwiązania jest np. Qlik Sense, który nie tylko umożliwia pobieranie danych pochodzących z różnych źródeł, ale także ich sortowanie i wizualizację za pomocą prostych i przejrzystych wykresów. To właśnie z nich z łatwością można wyciągnąć potrzebne informacje, a na ich podstawie wysnuć konkretne wnioski. Narzędzie to dostarcza twardych danych, niezbędnych do podjęcia właściwej decyzji biznesowej, a przecież o to właśnie w tej całej cyfryzacji chodzi.

BARBARA SKRZECZ-MOZDYNIEWICZ, prezes Macrologic

 

 Biznes z ambicjami musi być dziś otwarty na know-how z innych branż niż własna.
Rewolucja cyfrowa wymaga inwestycji w IT, ale także inwestycji w ludzi z najlepszymi kompetencjami technologicznymi. Dzięki temu rozwój e-bankingu, zaawansowanego CRM, wykorzystanie business intelligence i Big Data przebiegają w bardzo szybkim tempie. Banki są trendsetterami w adaptowaniu rozwiązań IT w biznesie dla realnych korzyści klientów. Paradoksalnie — to wyjście poza sektor daje nam możliwość bycia w tym sektorze liderem.

Michał Gajewski, prezes Banku Zachodniego WBK


Trzonem działalności będzie świat cyfrowej rozrywki: Nowelizacja ustawy o grach hazardowych, która weszła w życie 1 kwietnia 2017 r., rozpoczęła w Totalizatorze Sportowym proces głębokiej transformacji cyfrowej.

Wskazanie spółki jako wykonawcy monopolu państwa w zakresie urządzania gier hazardowych w internecie i w salonach gier na automatach oraz umożliwienie sprzedaży online gier losowych i zdrapek LOTTO — dotychczas dostępnych jedynie w naziemnej sieci sprzedaży — jest ogromnym i wielowymiarowym wyzwaniem, do którego spółka przygotowuje się już od pewnego czasu.

W ciągu kilku lat trzonem działalności Totalizatora Sportowego w nowych obszarach będzie świat cyfrowej rozrywki. Umożliwiły to zmiany w prawie oraz nowe trendy w branży. Cel ten osiągniemy dzięki realizacji procesu transformacji, a jego najważniejsze zadania to: udostępnienie oferty produktowej spółki w zintegrowanym kanale dystrybucji (omnichannel), optymalizacja i automatyzacja procesów operacyjnych oraz szeroko pojęte cyberbezpieczeństwo.

Osiągnięcie tak wielkiego sukcesu to jednak przede wszystkim ludzie — ich doświadczenie i kompetencje. Zespół Totalizatora Sportowego zasilili eksperci innowacyjnych obszarów: e-commerce, Big Data, A.I. [sztucznej inteligencji — red.] oraz nowoczesnej metodyki zarządzania projektami, dzięki czemu zostaną one zrealizowane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć świata nauki o skuteczności potwierdzonej w wielu projektach komercyjnych na świecie.

OLGIERD CIEŚLIK, prezes Totalizatora Sportowego

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Organizator

Puls Biznesu

Partner merytoryczny

BGC

Partnerzy

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Zarządzanie po polsku / Strategia cyfrowa w zarządzaniu firmą według ekspertów