Strategia PKO BP zakłada podwojenie dochodów i zysku netto do 2012 r.

26-04-2007, 12:53

(ISB) Strategia PKO Banku Polskiego na lata 2007-2012 zakłada podwojenie dochodów i zysku netto, przy dwucyfrowym tempie rocznego wzrostu, do 2012 roku. Wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) brutto ma  wzrosnąć do 30% z 27% w 2006 roku, a kosztów/ dochodów (C/I) - spaść do 40% z  60% w ub. roku.

Strategia PKO BP na lata 2007-2012 "Nowe otwarcie" została w piątek przedstawiana walnemu zgromadzeniu akcjonariuszy do zatwierdzenia.

"Dzięki strategii wzrostu PKO BP na lata 2007-2012, bank podwoi dochody oraz zysk netto (przy dwucyfrowym tempie rocznego wzrostu) oraz stanie się jednym z najbardziej rentownych banków w Polsce i regionie z ROE brutto na poziomie 30% oraz wskaźnikiem koszty/ dochody utrzymywanym na poziomie 40%" - powiedział p.o. prezesa Rafał Juszczak, cytowany w materiałach banku.

"'Wzrastamy, ale nie tracimy rentowności' - to motto, które przyświecało nam przy budowie nowej strategii" - dodał Juszczak.

Bank podał, że chce osiągnąć strategiczne cele finansowe m.in. dzięki wprowadzeniu nowego zintegrowanego systemu informatycznego.

"Mamy do czynienia z ogromną fuzją na polskim rynku bankowym. Fuzje, która zabierze nam pierwsze miejsce. Dlatego potrzebujemy gruntownych zmian. Jesteśmy wielkim polskim bankiem i będziemy walczyć o pozycję lidera" - powiedział też Juszczak.

"To nie jest zwykła strategia finansowa. To strategia nowego otwarcia banku" - podkreślił p.o. prezesa.

Juszczak zapowiedział też, że PKO BP będzie kontynuował proces restrukturyzacji zatrudnienia - w 2007 roku odejdzie 1,5 tys. osób. Ten proces będzie trwał w kolejnym roku i zostanie przyspieszony po wdrożeniu zintegrowanego systemu IT.

PKO BP chce w pełni wykorzystać sieć dystrybucji i bazę klientów oraz siłę swojej marki. Sieć banku liczy obecnie ok. 1250 oddziałów i 2300 agencji, liczba klientów - ok. 6 mln. Znajomość spontaniczna marki wynosi zaś 77%.

Bank podał też dla porównania dane dotyczące nowego Pekao SA. Po połączeniu z częścią aktywów Banku BPH, będzie on liczył 960 oddziałów i 400 agencji, liczba klientów - 3,0-3,5 mln. Znajomość spontaniczna marki - 59%.

Według wcześniejszych informacji z grupy UniCredit Italiano (UCI), nowy Bank BPH, z 200 placówkami i 204 bankomatami, który powstanie po podziale banku (część przedsiębiorstwa Banku BPH z 285 oddziałami zostanie włączona do Pekao SA) będzie oferował pełen zakres lokat i produktów inwestycyjnych oraz produkty dla zamożniejszych klientów. W nowym BPH pozostanie 30% pracowników i klientów. Większościowym akcjonariuszem obu banków jest UCI, posiadający 71,03% akcji BPH i 52,83% akcji Pekao SA.

PKO Bank Polski miał po audycie 2149,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2006 roku wobec 1734,82 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik odsetkowy grupy wyniósł 3808,74 mln zł wobec 3544,47 mln zł rok wcześniej, natomiast wynik z opłat i prowizji ukształtował się na poziomie 1722,56 mln zł wobec 1217,88 mln zł. (ISB)

amo/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Strategia PKO BP zakłada podwojenie dochodów i zysku netto do 2012 r.