Strategia Zelmera na lata 2008-2010 zakłada wzrost sprzedaży, zysku i eksportu

DI, ISB
opublikowano: 10-01-2008, 10:23

Strategia spółki Zelmer, producenta sprzętu AGD, na  lata 2008-2010 zakłada wzrost sprzedaży do 707 mln zł w 2010 roku z 423 mln zł  oczekiwanych w 2007 roku, zysku netto - odpowiednio do: 76,4 mln zł z 36,5 mln zł, podała spółka w czwartkowym komunikacie. Jednocześnie eksport ma wzrosnąć do  40% całkowitej sprzedaży z poniżej 10% obecnie. Zelmer nie wyklucza także akwizycji.

"Nadrzędnym celem strategicznym jest wzrost wartości spółki. Cel ten będzie realizowany poprzez wzrost skali prowadzonej działalności, a przez to wzrost fundamentalnych wielkości finansowych, obejmujących wielkość przychodów ze sprzedaży oraz poziomu zysku" - głosi komunikat.

Strategia zakłada poszerzanie asortymentu produktów w ramach kategorii małego sprzętu AGD, kategorii bliskich małemu AGD oraz budowanie zdecydowanie silniejszej pozycji na rynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Realizacja strategii ma doprowadzić do wypracowania 58,5 mln zł zysku netto w 2009 roku i 76,4 mln zł w 2010 roku - wobec 49,1 mln zł prognozowanych na 2008 rok i 36,5 mln zł - na 2007 rok.

Przychody mają sięgnąć 599 mln zł w 2009 roku i 707 mln zł w 2010 roku wobec 506,3 mln zł prognozowanych na 2008 rok i 423,0 mln zł - na 2007 rok.

Zysk operacyjny przed amortyzacją przewidywany jest na poziomie 91,5 mln zł w 2009 roku i 115,6 mln zł w 2010 roku wobec 75,5 mln zł prognozowanych na 2008 rok.

"Zakłada się, iż w strukturze sprzedaży w 2010 roku około 60% będzie przypadało na sprzedaż na rynku polski, a pozostała część na rynki zagraniczne" - czytamy dalej w komunikacie.

W okresie I-III kw. 2007 roku eksport Zelmera wzrósł o 17,5% r/r do 25,9 mln zł. Przychody grupy wyniosły w tym okresie 285 mln zł, co oznacza, że eksport stanowił nieco ponad 9% całości sprzedaży.

Eksport ma być rozwijany na tych rynkach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, na których Zelmer jest już obecny (Czechym Słowacja, Ukraina, Rosja, Rumunia) "oraz rozwinięcie sprzedaży na rynkach tego regionu, na których nie były dotąd prowadzone bezpośrednie działania w zakresie sprzedaży czy marketingu".

Zelmer podał też, że w celu sprawnej koordynacji produkcji w kilku lokalizacjach tak w Polsce, jak i na świecie oraz projektowania nowych wyrobów, w Rzeszowie ma zostać utworzone Centrum Planistyczno-Logistyczne oraz Centrum Wdrażania Nowych Produktów.

"Plan Rozwoju Zelmer Pro 2010 oparty jest o wzrost organiczny, nie wyklucza to jednak rozwoju poprzez przejmowanie innych firm, o ile potencjalne cele do przejęcia będą spełniać oczekiwane przez Spółkę kryteria" - głosi komunikat.

Grupa miała narastająco w I-III kw. 2007 roku 25,97 mln zł skonsolidowanego zysku przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 19,82 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 285,04 mln zł wobec 218,31 mln zł. Zysk EBITDA w tym okresie wyniósł 42,7 mln zł wobec 31,6 mln zł rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, ISB

Polecane