Stroer przejął już Grupę Outdoor

Radosław Omachel
opublikowano: 16-09-2002, 00:00

Stroer sfinalizował zakup Grupy Outdoor. Będzie teraz dysponował potencjałem porównywalnym do AMS, największej dotąd spółki reklamy zewnętrznej. Konsolidacja, w której bierze udział także Clear Channel Poland, ma być receptą na wyjście branży z kryzysu.

Potwierdziły się nasze informacje o przejęciu Grupy Outdoor przez Stroer out of home media. Po tej transakcji pozycję lidera stracił AMS, który do tej pory dominował, zwłaszcza w segmencie billboardów.

Segment ten w ostatnich miesiącach był deficytowy. Janusz Malinowski, szef Stroera, liczy jednak na poprawę rentowności billboardów w przyszłym roku.

— Najmniej atrakcyjne nośniki są demontowane. W niektórych lokalizacjach zastąpią je większe tablice 6x3 m — mówi Janusz Malinowski.

Strony nie ujawniają wartości umowy, ale kilka tygodni temu Janusz Malinowski informował, że jego spółka do końca 2002 r. przeznaczy na akwizycje od 20 do 40 mln zł.

Zdaniem analityków, transakcja ta przyspieszy negocjacje między AMS a Agorą.

— Firmy powinny dojść do porozumienia. AMS mógłby mieć problemy ze znalezieniem innego inwestora strategicznego, z kolei Agora negocjuje z AMS już tak długo, że rezygnacja z inwestycji mogłaby być negatywnie odebrana przez rynek — mówi Andrzej Szymański, analityk DM BIG BG.

Jego zdaniem, ostatnie komunikaty Agory o możliwym wycofaniu się z transakcji z AMS były związane z bardzo kiepskimi wynikami tej spółki. Zarząd Agory nie komentuje informacji dotyczących negocjacji z AMS.

Ruch na rynku jest efektem kryzysu, który nęka reklamę zewnętrzną od kilkunastu miesięcy. Jednym z powodów dekoniunktury był brak jednolitych badań widowni. Zdaniem analityków, konsolidacja przyspieszy prace nad wspólnym standardem badań, co z kolei powinno przyciągnąć do outdooru nowych reklamodawców.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Omachel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu