Strona krok po kroku

Marek Giętkowski
13-06-2005, 00:00

Pierwszym krokiem w projektowaniu serwisu jest ustalenie funkcji, jakie ma on spełniać — np. czy wymagana będzie współpraca z bazą danych, czy będzie to serwis interaktywny, umożliwiający odwiedzającym wysyłanie informacji do jego właściciela, czy klient będzie modyfikować treść. To pozwoli na wybór technologii i wstępne określenie kosztów.

Na tym etapie można popełnić dwa skrajne błędy. Pierwszy to wybór serwisu zamkniętego — zamawiający oczekuje, że serwis będzie miał pewne funkcje, a tych nie można zrealizować ze względu na wybraną już technologię albo też ich wprowadzenie wiąże się z dużymi kosztami. Z drugiej strony zamawiającemu niepotrzebny jest serwis zbyt rozbudowany. W niektórych przypadkach taki wyposażony w zbędne opcje serwis może przyczynić się do złego odbioru strony.

Kolejny krok to opracowanie „mapy serwisu”, czyli listy stron składających się na cały system. W większych projektach testuje się różne układy nawigacji na potencjalnych odbiorcach strony internetowej (np. osobach poszukujących informacji o konkretnym produkcie, składających reklamację, poszukujących pomocy technicznej itp.).

Tworzenie serwisu oczywiście kończy się przygotowaniem szaty graficznej.

Marek Giętkowski

dyrektor handlowy w firmie Experter

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Giętkowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Strona krok po kroku