Strzelec mierzy w 1,5 mld zł

ZK
opublikowano: 22-02-2007, 00:00

Przejęcie 12-14 regionalnych dystrybutorów i stworzenie sieci dystrybucji — oto plan Strzelca do 2009 r.

Przejęcie 12-14 regionalnych dystrybutorów i stworzenie sieci dystrybucji — oto plan Strzelca do 2009 r.

Sagitarius-Strzelec, znany do niedawna z produkcji piwa, rozpoczyna nową erę. Gotowa jest już strategia rozwoju do 2009 r. Jej cel to budowa największej na rynku, ogólnopolskiej sieci dystrybucji piwa, napojów bezalkoholowych i alkoholi. Drogą do osiągnięcia tego celu są akwizycje. Kilka jest już gotowych.

— W pierwszym etapie przejmiemy sześć firm — zapowiada Krzysztof Bałanda, prezes Strzelca, który zmieni nazwę na Advanced Distribution Solutions.

Wstępne porozumienia są już zawarte, więc finału należy się spodziewać na początku marca. Te sześć firm miało w 2006 r. 280 mln zł przychodów i prawie 5 mln zł zysku netto. Dzięki temu Strzelec przejmie od razu prawie 1 proc. rynku. Niby niewiele, ale w tym segmencie nikt nie ma więcej.

Cztery kolejne akwizycje są już mocno zaawansowane. W sumie do 2009 r. giełdowa firma chce przejąć 12-14 firm, a ich obroty mają wynieść około 1,5 mld zł. Plany te zostaną sfinansowane emisją akcji: 102,7 mln walorów trafi do dotychczasowych akcjonariuszy w ramach prawa poboru, a 47,3 mln szt. — do właścicieli przejmowanych podmiotów. Prospekt trafi do Komisji Nadzoru Finansowego około 10 marca, a wkrótce poznamy cenę emisyjną.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu