Społecznościowy handel z nagrodą od inwestorów

Paulina Kostro
17-04-2016, 22:00

SwipeStox zwyciężył w konkursie towarzyszącym Wolves Summit, konferencji poświęconej innowacjom i promocji start-upów.

Po raz pierwszy Wolves Summit odbyło się w kwietniu 2015 r. Już wtedy konferencja zgromadziła ponad 1300 uczestników i 96 start-upów. Druga edycja, październikowa, przyciągnęła aż 1500 osób z całego świata.

KONTAKTY SĄ NAJWAŻNIEJSZE:
Zobacz więcej

KONTAKTY SĄ NAJWAŻNIEJSZE:

Nawiązane podczas naszej konferencji relacje owocują nieraz długofalową współpracą — przekonuje Barbara Piasek, CEO i jedna z założycieli Wolves Summit. ARC

Przez trzy dni 251 start-upów miało szansę spotkać się z 156 inwestorami oraz 304 przedstawicielami korporacji. W tym roku Wolves Summit przyciągnęło 2044 uczestników z ponad pięćdziesięciu krajów. 276 start-upów miało szansę spotkać się z 221 inwestorami, co zaowocowało około 3 tys. spotkań.

Debiutanci i eksperci

— Za nami trzecia edycja Wolves Summit. Największą radość sprawia mi, kiedy po sześciu miesiącach intensywnego wysiłku słyszę zadowolonych inwestorów, korporacje, start-upy i przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Każda z grup przyjeżdża do nas z odrębnymi celami, tak układamy konferencje, by każde z nich mogło skorzystać z wartościowego networkingu i zrealizować założone cele — podkreśla Barbara Piasek, CEO i jeden z założycieli Wolves Summit.

Jej zdaniem, udało się stworzyć jedyną w swoim rodzaju okazję do wsparcia rozwoju młodych firm z całego świata. Międzynarodowe środowisko ekspertów z wielu dziedzin, spotkania indywidualne i panele dyskusyjne oraz warsztaty są kluczowe w pozyskiwaniu zarówno wiedzy, jak i kapitału niezbędnych do wprowadzania innowacyjnych pomysłów w życie. Konferencja jest doskonałą okazją przede wszystkim dla młodych przedsiębiorców. Mają oni szansę poznać się i zaprezentować potencjalnym inwestorom.

— Nawiązywane podczas konferencji relacje często przeradzają się w długofalową współpracę, co cieszy tym bardziej, że przy każdej edycji przedsięwzięcia dokonujemy dokładnej selekcji najlepiej rokujących młodych przedsiębiorstw — komentuje Barbara Piasek. Start-upowcom Wolves Summit dostarcza także profesjonalnych narzędzi networkingowych, które ułatwiają im nawiązywanie — czasem nawet po raz pierwszy — relacji biznesowych.

Organizowane są rozmowy jeden na jeden, „okrągłe stoły” czy minipanele tematyczne, zapewniające wymianę doświadczeń i pozyskanie cennych kontaktów. Obok prezentacji, na których można było się dowiedziećm.in., czy start-upy są finansowane z publicznych pieniędzy, jaki model biznesowy wybrać czy jak wykorzystać nowe możliwości na Facebooku w 2016 r., pojawił się nowy moduł — Wolves Dev.

To oddzielna część konferencji przeznaczona dla środowiska IT — web developerów i programistów, którzy chcą rozpocząć swoją karierę zawodową w światowych korporacjach bądź europejskich start-upach. Ta część również polegała na networkingu, dzięki któremu uczestniczące firmy mogły pozyskać nowych pracowników.

Zwycięzca jest tylko jeden

Jednak jednym z najważniejszych punktów spotkania jest konkurs dedykowany start-upom — The Great Pitch i nagroda główna o wartości 100 tys. USD — 25 tys. USD w gotówce i 75 tys. USD w formie inwestycji. Organizowany jest on przez twórców Wolves Summit, czyli Barbarę Piasek, Piotra Piaska i Marka Piaska, którzy są również inwestorami w sieci zrzeszającej aniołów biznesu — Platinum Investors.

Każdy start-up ma za zadanie wyłonić przedstawiciela, którego zadaniem będzie zaprezentowanie swojego pomysłu w formie popularnego pitchu, w czasie zaledwie 3 minut. Kolejne 4 są przeznaczone na pytania od inwestorów.

W tym roku najlepszym pomysłem na start-up okazała się niemiecka firma założona w 2015 r. przez „zapalonychprzedsiębiorców i maniaków finansowych”, na czele z Benjaminem Bilskim. SwipeStox to mobilna aplikacja polegająca na social tradingu. Wizualnie jest bardzo podobna do Tindera. Podobnie jak w tamtej aplikacji, wybiera się potencjalnych znajomych, dzięki przesunięciu w prawo na tak i w lewo na nie, tutaj w analogiczny sposób wybiera się transakcje.

Funkcje SwipeStox nie ograniczają się jednak wyłącznie do handlu. To również serwis społecznościowy, w którym przedsiębiorcy mogą dzielić się swoją wiedzą i uczyć się od innych. Każdy nowy użytkownik dostaje 5000 wirtualnych monet w walucie przeznaczonej do ćwiczeń. Ważnym elementem jest prostota produktu.

Jak czytamy na stronie marki — SwipeStox został tak zaprojektowany, aby być jak najbardziej prosty i skuteczny. „Usunęliśmy z niego zbędne wskaźniki techniczne, których i tak nikt nie rozumie. Skupiliśmy się na stworzeniu najbardziej przejrzystej, społecznościowej platformy handlowej na całym świecie” — przekonują twórcy rozwiązania. Kolejna edycja Wolves Summit już w październiku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Społecznościowy handel z nagrodą od inwestorów