Sukces w Europie, klapa w USA

Są pierwsze wyniki sprzedaży drugiej części hitu City Interactive.

Prawie 180 tys. osób kupiło Snajpera 2. Tuż po premierze tytuł znalazł się w drugiej dziesiątce najchętniej kupowanych gier na świecie.Są pierwsze wyniki sprzedaży drugiej części hitu City Interactive. Według portalu Vgchartz.com, który bada globalna sprzedaż, Snajper 2 sprzedał się w ciągu pierwszych kilku dni od premiery w liczbie ponad 176 tys. egzemplarzy. To dane z 16 marca. Gra zadebiutowała na rynku amerykańskim 12 marca, a w Europie – 15 marca. Dane obejmują zatem cztery dni sprzedaży w USA i dwa dni sprzedaży w Europie. Do wyniku wliczają się kupione przez graczy przed premierą preordery oraz egzemplarze nabyte już po wprowadzeniu tytułu na rynek. Według wyliczeń Vgchartz.com, tych ostatnich było prawie 90 tys. sztuk. To oznacza, że w przedsprzedaży grę kupiło 86 tys. osób.Najwięcej sztuk Snajpera 2 sprzedało się na razie na platformę PS3 – 86,2 tys. sztuk. Na drugim miejscu jest Xbox – sprzedaż wyniosła 77,6 tys. sztuk. Na razie gra słabo sprzedaje się na PC. Jej dotychczasowy wynik to nieco ponad 13 tys. sztuk.Według Vgchartz.com wersja na PS3 była trzynastym najchętniej kupowanym przez graczy tytułem na świecie w tygodniu kończącym się 16 marca. Wersja na Xbox zajęła 17. lokatę w tym zestawieniu. Liderami są God of War na PS3 (ponad 660 tys. sztuk sprzedanych w ciągu tygodnia) oraz nowy dodatek do Starcrafta 2 (ponad 548 tys. sztuk).Gra na razie jest klapą na rynku amerykańskim, gdzie nie znajduje się nawet w zestawieniu stu najchętniej kupowanych tytułów. Jest natomiast sukcesem na rynku europejskim. Po zsumowaniu sprzedaży z poszczególnych platform zajmuje na nim 4. miejsce. Oprócz wspomnianych wyżej tytułów, wyprzedziła ją także nowe część przygód Lary Croft. Pierwsza część przygód Snajpera także cieszyła się większą popularnością na rynku europejskim.Te dane nie mają wpływu na kurs akcji City Interactive. Od kilku sesji trwa na nich mocna przecena. Dziś tracą one ponad 5 proc., a od momentu debiutu gry straciły już blisko 25 proc. To efekt złych recenzji drugiej części Snajpera oraz braku wiary inwestorów w sukces gry.Według analityków, sprzedaż Snajpera 2 ma w tym roku wynieść ok. 1,5 mln sztuk. City Interactive rozpoczął w poniedziałek rekrutację pracowników, którzy mają zająć się produkcją trzeciej części gry.Kurs City Interactive we wtorek na GPW spadał przed godz. 15 o 5 proc.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ