Czytasz dzięki

Sukcesorzy gotowi na zmiany

Dominika Masajło
opublikowano: 17-07-2017, 22:00

Jedna czwarta zarządzających biznesami familijnymi spodziewa się utraty udziału w rynku na rzecz nowych graczy

Najnowszy raport Deloitte’a „NextGen 2017. Prowadzenie rodzinnej firmy w nieprzewidywalnym środowisku przełomowych zmian” pokazuje, że młodzi właściciele firm rodzinnych czują się bardziej przygotowani na różnego rodzaju przesilenia niż ich poprzednicy.

— Przełom nie jest zjawiskiem negatywnym. Stanowi jednak zagrożenie dla przedsiębiorców, którzy w żaden sposób nie reagują na nowe warunki. Przełom oznacza zmianę, a ci, którzy nie potrafią przeformułować swojego sposobu działania, pozostają w tyle. Z drugiej strony, zmiany oferują nowe możliwości, zarówno świeżym, jak i dotychczasowym uczestnikom rynku — mówi Adam Chróścielewski, partner w dziale audytu, lider odpowiedzialny za praktykę firm rodzinnych w Deloitcie. Jak wskazali ankietowani, źródłem przełomów są zmieniające się preferencje konsumentów (61 proc.), przemiany ekonomiczne (63 proc.) i technologiczne (54 proc.). Według raportu już prawie połowa respondentów (49 proc.) miała do czynienia z przełomem na swoim rynku, a 47 proc. spodziewa się go w ciągu najbliższych 3-5 latach.

Okazuje się, że mimo obaw większość firm rodzinnych przygotowuje się do ewentualnych transformacji. I tak 63 proc. respondentów przyznało, że uwzględnia przełom w swoich planach strategicznych, ale już 27 proc. tego nie robi, a kolejne 10 proc. przedsiębiorstw nie ma nawet takiego planu. Ponadto 70 proc. ankietowanych rozmawia z członkami rodziny o przewidywanych zamianach, natomiast jedna czwarta omawia ten temat co najmniej raz w tygodniu, a 11 proc. — tylko co pół roku. Znaczący procent (22 proc.) nigdy nie porusza wątku związanego z potencjalnym zagrożeniem wynikającym ze zmian.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane