Czytasz dzięki

Superbohaterowie Marvela podbili sprzedaż Lego

opublikowano: 03-09-2019, 13:02

Duński producent kultowych klocków znów miał nosa. Wprowadzenie na rynek klocków związanych z uniwersum superbohaterów Marvela okazało się strzałem w dziesiątkę i podbiło przychody Lego, donosi Reuters.

Tym samym koncern kontynuował trend zwiększania sprzedaży do którego powróciło w zeszłym roku po tym jak w 2017 r. doszło do poważnego spowolnienia.

Wyświetl galerię [1/2]

Klocki Lego

Bloomberg

Duński producent odnotował w pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. wzrost sprzedaży rzędu 4 proc. do kwoty 14,8 mld DKK (2,2 mld USD). Biorąc pod uwagę lokalne waluty, dynamika wzrostu przychodów sięgnęła 2 proc. 

Jednak zysk operacyjny spółki obniżył się o 16 proc. do 3,5 mld DKK, ale było to następstwem kosztownych nowych inwestycji.

Mimo skoncentrowania się na rozwoju sprzedaży internetowej, firma planuje otwarcie kolejnych 35 sklepów w Chinach do końca bieżącego roku. Tym samym ich liczba ma wzrosnąć do ponad 140 oraz blisko 600 na całym świecie.

Wersje Lego postaci „Avengers” Marvela, takich jak Kapitan America, Iron Man i Thanos, były jednymi z najlepiej sprzedających się w pierwszej połowie 2019 r., podczas gdy produkty o tematyce Gwiezdnych Wojen i starsze zestawy, takie jak Lego Technic i City, również miały spory udział we wzroście przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane