Supercell: w trzy lata od zera do 3 mld USD

ŁO, wsj.com
opublikowano: 19-10-2013, 16:41

Fiński start-up Supercell sprzedał pakiet udziałów japońskiemu SoftBank. Firma ma dwie gry i 100 pracowników, a jest już warta 3 mld USD.

We wtorek japoński SoftBank zgodził się wykupić 51 proc. udziałów w fińskiej firmie Supercell, która zajmuje się produkcją gier mobilnych. SoftBank zapłacił za pakiet 1,5 mld USD. Transakcja odbiła się echem, bo wyceniania na miliardy spółka istnieje od zaledwie trzech lat. 

Zobacz więcej

Źródło: supercell.net

- W zasadzie był to jeden pokój z bardzo małymi oknami. W tamtym momencie nie mieli krzeseł dla wszystkich - wspomina Petteri Koponen, fiński inwestor, który odwiedził biuro Supercell, gdy firma dopiero startowała.  

Na ostatniej transakcji sporo zarobili dwaj współzałożyciele firmy, bo do kieszeni każdego z nich wpłynęło po 250 mln USD. 

Na czym opiera się sukces Supercell? Dziennik "The Wall Street Journal" pisze, że fani mobilnych gier mogą ściągać produkty za darmo, ale płacą za dodatki takie jak specjalna broń dla bohatera gry. Około 10 proc. użytkowników gier Supercell decyduje się na takie zakupy, a to znacznie więcej niż wynosi norma w branży, dzięki czemu start-up przynosi zyski.  

Nowojorski dziennik dodaje jednak, że decyzja o zakupie producenta gier mobilnych jest ryzykowna. Jako przykład podaje firmę Zynga, amerykańską gwiazdę tej branży. Producent takich hitów jak FarmVille wyceniany jest obecnie na 2,8 mld USD, czyli o 60 proc. mniej niż w momencie debiutu na giełdzie w 2011 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, wsj.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Supercell: w trzy lata od zera do 3 mld USD