Superliga rozpaliła inwestorów. Akcje Juventusu drożeją najmocniej od roku.

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 19-04-2021, 11:38

Informacja o proponowanym nowym systemie rozgrywek piłkarskich w Europie, który może stać się konkurencją dla prestiżowej i kultowej Ligii Mistrzów UEFA podbiła wyceny akcji wielu klubów. Najmocniej na wartości zyskują papiery turyńskiego Juventusu.

Avanti/Ralf Poller

Superligę (Super League) na razie stworzyło 12 klubów. Rozgrywki – jak spekuluje się nieoficjalnie – mogłyby ruszyć już w sierpniu.

Trzon tej nowej supergrupy tworzą Manchester United, Manchester City, Chelsea, Arsenal, Tottenham, Liverpool, Inter, AC Milan, Juventus, Real Madryt, Atletico Madryt oraz FC Barcelona. Wiceprzewodniczącym grupy został prezes Juventusu, Andrea Agnelli.

Cena walorów Juventusu, zespołu w którego barwach występuje Cristiano Ronaldo, na giełdzie w Mediolanie rosła o 10 proc. notując najwyższą dzienną zmianę od roku. Nieco mniej na wartości zyskują udziały Manchesteru United, aprecjacja sięga 3,9 proc., choć w ich przypadku handel ma niewielki wolumen.

Optymizm w sektorze przeniósł się również na akcje klubów, które nie są związane z Superligą, drożeją m.in. papiery niemieckiej Borussi Dortmund (około 7 proc.) oraz holenderskiego AFC Ajax (około 1 proc.).

Do klubów założycielskich następnie dokooptowane mają być jeszcze trzy inne zespoły , a kolejne pięć ma awansować do rozgrywek co roku w oparciu o rezultaty i osiągnięcia z zeszłego sezonu. Projekt zakłada podzielenie w sumie 20 zespołów na dwie grupy. Trzy najlepsze kluby z każdej grupy awansują do ćwierćfinałów, zaś zespoły z miejsc 4 i 5 będą walczyły o pozostałe dwa miejsca.

Szacuje się, że 15 zespołów założycielskich podzielił się wpłatą z góry w wysokości 3,5 mld EUR.

Z kolei analitycy Intesa Sanpaolo prognozują, że Superliga przyniosłaby więcej pieniędzy w prawach telewizyjnych niż około 2 mld EUR (2,4 mld USD), które Liga Mistrzów zarabiała rocznie w sezonach 2018-21 i środki zostałyby podzielone na zaledwie 20 klubów.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane