Shein ma średnio ponad 45 mln użytkowników miesięcznie w UE, co oznacza że spełnia kryteria dla firm technologicznych, które muszą stosować się do Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), jak poinformowała Komisja Europejska.
Firma fast fashion może wobec tego zostać ukarana grzywną w wysokości do 6 proc. globalnego przychodu za naruszenie prawa. Musi dokładniej monitorować rozprzestrzenianie się treści na swoich stronach internetowych, w tym sprzedaż podrobionych produktów.
“Shein będzie musiał przestrzegać najbardziej rygorystycznych zasad wynikających z DSA w ciągu czterech miesięcy od powiadomienia” - poinformowała KE. “Shein ma obowiązek przyjęcia konkretnych środków w celu wzmocnienia pozycji i ochrony użytkowników online, w tym nieletnich oraz należytej oceny i ograniczenia wszelkich zagrożeń systemowych wynikających z ich usług” - dodano.
Do przepisów zawartych w DSA muszą stosować się YouTube od Alphabet, Facebook od Meta Platforms, X Elona Muska, AliExpress, Alibaba Group Holding i Amazon.
