Surowe prawo UE uderza w Shein. Ograniczy sprzedaż podrobionych ubrań?

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-04-26 15:40

Chińska sieć fast fashion Shein została objęta unijnymi przepisami cyfrowymi, których celem jest ograniczenie nielegalnych i szkodliwych treści w internecie. Komisja Europejska stara się powstrzymać rozprzestrzenianie się podrobionych produktów na platformie - przekazał w piątek Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Shein ma średnio ponad 45 mln użytkowników miesięcznie w UE, co oznacza że spełnia kryteria dla firm technologicznych, które muszą stosować się do Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), jak poinformowała Komisja Europejska.

Firma fast fashion może wobec tego zostać ukarana grzywną w wysokości do 6 proc. globalnego przychodu za naruszenie prawa. Musi dokładniej monitorować rozprzestrzenianie się treści na swoich stronach internetowych, w tym sprzedaż podrobionych produktów.

“Shein będzie musiał przestrzegać najbardziej rygorystycznych zasad wynikających z DSA w ciągu czterech miesięcy od powiadomienia” - poinformowała KE. “Shein ma obowiązek przyjęcia konkretnych środków w celu wzmocnienia pozycji i ochrony użytkowników online, w tym nieletnich oraz należytej oceny i ograniczenia wszelkich zagrożeń systemowych wynikających z ich usług” - dodano.

Do przepisów zawartych w DSA muszą stosować się YouTube od Alphabet, Facebook od Meta Platforms, X Elona Muska, AliExpress, Alibaba Group Holding i Amazon.