Czytasz dzięki

Surówka: PZU nie ma planów pozbycia się Alior Banku

  • PAP
opublikowano: 24-01-2020, 10:05

PZU nie ma planów pozbycia się Alior Banku, poinformował PAP prezes PZU Paweł Surówka w Davos. Zapewnił jednocześnie, że PZU będzie patrzyć na każdą możliwość partycypacji w dalszej konsolidacji rynku bankowego.

Paweł Surówka z grupą PZU związany jest od stycznia 2016 r., a od prawie trzech lat był jej prezesem. To stawia go w gronie menedżerów państwowych firm z najdłuższym stażem, bowiem w innych spółkach kadrowa karuzela kręci się bardzo szybko
Zobacz więcej

Długo na karuzeli:

Paweł Surówka z grupą PZU związany jest od stycznia 2016 r., a od prawie trzech lat był jej prezesem. To stawia go w gronie menedżerów państwowych firm z najdłuższym stażem, bowiem w innych spółkach kadrowa karuzela kręci się bardzo szybko Fot. Marek Wiśniewski

Szef PZU pytany był w Davos o oczekiwania i efekty wizyty na Światowym Forum Ekonomicznym.

"Chcieliśmy promować Polskę, chcieliśmy promować Trójmorze. Wiedzieliśmy, że mamy dobry program i możemy liczyć na dużą atencję, ale efekty chyba przerosły nasze oczekiwania" – powiedział.

Zaznaczył, że oprócz wizyt polskich oficjeli, zorganizowany przez PZU i Pekao Dom Polski w Davos odwiedzili prezesi największych instytucji finansowych m.in., Goldman Sachs, czy Bridgewater.

"Mieliśmy globalnych inwestorów, globalne media, które usłyszały, że Trójmorze jest rynkiem, który powinien odgrywać większa rolę na świecie i być bardziej widoczny. Powinniśmy pozbyć się kompleksów; to nie jest tak, że inwestować można tylko w Brazylii, w Rosji, Indiach, czy Chinach" – uważa Surówka.

Jego zdaniem Europa Środkowo-Wschodnia, to rynek rosnący, bardzo istotny, w którym inwestycje są bezpieczne, realizowane w dobrym otoczeniu prawnym.

"Wyjeżdżamy z Davos niesłychanie podbudowani, zainspirowani, aby coraz odważniej pokazywać, dlaczego Trójmorze ma sens" – powiedział.

Surówka pytany był też o plany wobec Alior Banku. „Alior Bank jest dla nas bankiem strategicznym, będziemy chcieli wspierać go we wszystkim, co zarząd Alior Banku założy w swojej strategii. Przede wszystkim będziemy starali się budować wartość dodaną dla banku poprzez naszą współpracę" – powiedział.

Dodał, że bank jest bardzo rozwinięty technologicznie; zapewnił, że PZU w planach nie ma pozbycia się Aliora.

Według szefa PZU, Alior i Pekao to banki, które rządzą się własną logiką i mają własne, ambitne plany. "Będziemy chcieli przede wszystkim wesprzeć je w tym, co robią" – zadeklarował.

Pytany był także o ewentualną możliwość udziału PZU w przejęciu mBanku. "Będziemy wspierali nasze banki, przede wszystkim Pekao w jego planach strategicznych. Myślę, że Pekao o tym wie. Będziemy patrzyli na każdą możliwość partycypacji w dalszej konsolidacji rynku bankowego" – odpowiedział. "Natomiast na tym etapie nie można niczego przesądzać" – zastrzegł szef PZU.

Zdaniem Surówki kwestia repolonizacji sektora bankowego, to kwestia makroekonomiczna, która należy do polityki rządu.

"Z punktu widzenia grupy jesteśmy absolutnie przekonani, że skala jest kluczem, zarówno od strony kosztowej, jak i efektywnościowej. (…) Z naszego punktu widzenia, jako grupy, pewnie ma to sens, żeby tę skalę budować" – powiedział.

Pytany o obecność PZU w świecie cyfrowym i nowoczesne oferty dla swoich klientów Surówka wskazał na możliwość zainwestowania nie tylko w fundusze ubezpieczyciela, ale także Goldman Sachs. "Dwa fundusze zarządzane przez PZU otworzyły się na świat i są zarządzane wspólnie przez PZU i Goldman Sachs. To pokazuje, że nasi zarządzający są w lidze mistrzów" – powiedział.

Jak mówił, "inPZU Goldman Sachs Active Beta jest dzisiaj dostępny w autobusie, w tramwaju, w absolutnie najmniejszej możliwej w Polsce opłacie". "Jestem absolutnie przekonany, że dzięki tej ofercie przekonaliśmy (…) żeby budować swoje oszczędności poprzez inwestycje na rynkach światowych" – dodał.

Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
×
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane