SUV-y wsparły wzrost sprzedaży aut w Europie

Tadeusz Stasiuk
14-12-2017, 09:36

Sprzedaż samochodów na europejskim rynku wzrosła w listopadzie 2017 r. o 5,8 proc. Do zakupów zachęciły konsumentów m.in. nowe SUV-y francuskiego producenta Peugeotów i Citroenów oraz pojazdy azjatyckich rywali, donosi Bloomberg.

Liczba rejestracji nowych pojazdów wzrosła w minionym miesiącu do 1,26 mln z 1,19 mln rok wcześniej, wynika z danych  Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Zobacz więcej

Peugeot 5008 SUV fot. Alexandre MARCHI/Forum

W ujęciu narastającym po 11-tu miesiącach sprzedaż zwiększyła się o 4 proc. do 14,5 mln sztuk.

Tym samym europejski rynek jest na dobrej drodze by odnotować w całym 2017 r. największy wolumen sprzedaży od dekady, w spektakularny sposób wychodząc z globalnej recesji i kryzysu zadłużeniowego w niektórych krajach Unii Europejskiej, które w ostatnich latach dołowały ten segment rynku.

Szczególnym zainteresowaniem inwestorów cieszą się modele SUV, co zachęca nawet producentów luksusowych samochodów, takich jak Rolls-Royce czy Ferrari do tworzenia tego typu pojazdów i włączenia ich do swego portfolio.   

Należąca do grupy PSA marka Citroen, która rozpoczęła w listopadzie dostawy modelu C3 Aircrosscompact SUV odnotowała 15-proc. wzrost dostaw w Europie, podczas gdy wiodąca marka tej grupy Peugeot sprzedała aż 20 proc. więcej pojazdów, napędzana popytem na modele crossoverów 3008 i 5008. Z kolei największy francuski konkurent, koncern Renault odnotował 10-proc. wzrost sprzedaży. Spektakularny wynik, na poziomie 25 proc. stał się udziałem niskobudżetowej marki Dacia, należącej do Renault.

Toyota, drugi na świecie pod względem wielkości producent samochodów i ósmy sprzedawca w Europie, również może zaliczyć listopad do udanych notując w naszym regionie 12-proc. wzrost dostaw. O oczko wyższą dynamikę od Toyoty odnotowała południowokoreańska Kia Motors. 

Spośród pięciu największych europejskich rynków motoryzacyjnych w przypadku czterech odnotowano wzrost (Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania), podczas gdy w przypadku Wielkiej Brytanii doszło do aż 11-proc. spadku.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / SUV-y wsparły wzrost sprzedaży aut w Europie