Suzuki zamierza podwoić sprzedaż

Paweł Janas
12-07-2004, 00:00

Czy nowe modele aut i przebudowa sieci wystarczą, by odbudować nadwątloną pozycję Suzuki na rynku polskim?

Japońscy producenci samochodów umacniają swoją pozycję w naszym kraju: w pierwszym półroczu mieli 18-proc. udział w rynku. Liderem tej grupy pozostaje Toyota (trzecia pozycja wśród najlepiej sprzedających się nowych aut w kraju). Na 19. miejscu jest Suzuki. Być może niedługo się to zmieni.

— W ciągu trzech, czterech lat zamierzamy zwiększyć sprzedaż do 6-7 tys. aut rocznie — deklaruje Harumichi Uto, prezes Suzuki Motor Poland

W ubiegłym roku Suzuki sprzedało w Polsce 3064 auta i zbliżyło się do jednoprocentowego udziału w rynku. Wycofanie z oferty starego Swifta spowodowało spadek sprzedaży, mimo to zyskowność firmy wzrosła. Liczba punktów sprzedaży Suzuki spadła z 36 w 2003 r. do 24. To efekt wprowadzenia nowych umów stawiających dealerom wyższe standardy prowadzenia salonów i serwisu. Nie wszyscy je zaakceptowali.

Firma chce odbudować jednoprocentowy udział w rynku. Jak?

— Do końca roku zwiększymy liczbę dealerów do 30, za dwa, trzy lata powinno ich działać 35 — dodaje prezes Uto.

W odbudowie pozycji ma pomóc sprzedaż modeli Liana, Ignis, Grand Vitara oraz nowego Swifta.

Harumichi Uto rozwiewa wszelkie nadzieje związane z ewentualnym uruchomieniem wytwórni aut w naszym kraju.

— Suzuki rozwija produkcję na Węgrzech — ucina prezes.

Dodaje, że w odległych planach jest tylko budowa nowej siedziby.

— Od dealerów oczekujemy modernizacji salonów i serwisów — kończy Harumichi Uto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Suzuki zamierza podwoić sprzedaż