Swarzędz: coraz niższe przychody

Paulina Sztajnert
03-10-2003, 00:00

Swarzędz, spółka produkująca meble, odnotowała w pierwszym półroczu gwałtowny spadek przychodów netto ze sprzedaży. Wyniosły one 23,6 mln zł, czyli spadły o ponad 34,6 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2002 r.

— To efekt zmniejszenia grupy o bielskie i jarocińskie fabryki, które generowały ponad połowę przychodów — mówi Julian Nuckowski, prezes Swarzędza.

Pocieszający jest znaczny spadek straty na poziomie wyniku netto. Spadła ona o ponad 15,1 mln zł i wyniosła już tylko -2,6 mln zł.

— Na koniec tego roku prognozujemy osiągniecie już zysku, zarówno na poziomie samej spółki matki, jak i całej grupy — mówi prezes.

Niepokojący jest także fakt, że od ponad dziesięciu kwartałów Swarzędz wykazuje ujemny kapitał własny. Co więcej, spadek jest rosnący. W pierwszym półroczu ukształtował się na poziomie -41,6 mln zł.

— Mam nadzieję, że szybko uda nam się wyjść nad kreskę — deklaruje szef Swarzędza.

Rynek nie wierzy zbytnio w te zapewnienia. Od ponad roku najwyższa cena, jaką można było uzyskać za jedną akcję Swarzędza, wynosiła 1,59 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Sztajnert

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Swarzędz: coraz niższe przychody