Czytasz dzięki

Swarzędz Meble: Emisja akcji pozwoli zrealizować nową strategię

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 26-09-2005, 20:28

Dzięki emisji akcji Swarzędz Meble chce realizować nową strategię, dzięki której osiągnie do 2007 roku 4 proc. udziału w rynku. W ciągu trzech lat spółka chce zwiększyć przychody do 80 mln zł i osiągnąć rentowność na poziomie 6-7 proc. - poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej nowy prezes spółki Jarosław Król.

Dzięki emisji akcji Swarzędz Meble chce realizować nową strategię, dzięki której osiągnie do 2007 roku 4 proc. udziału w rynku. W ciągu trzech lat spółka chce zwiększyć przychody do 80 mln zł i osiągnąć rentowność na poziomie 6-7 proc. - poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej nowy prezes spółki Jarosław Król.

"Nowa strategia zakłada m.in. uproszczenie struktury grupy, obniżenie poziomu zobowiązań i kosztów. Przewiduje ona do 2008 roku wzrost przychodów do 80 mln zł (...), a rentowność ma osiągnąć 6-7 proc." - powiedział  Król.

"Do 2007 roku chcemy osiągnąć 4 proc. udziału w rynku. Obecnie nasz udział kształtuje się na poziomie 1 proc., ale były lata, że Swarzędz miał znacznie więcej" - dodał.

W 2004 roku grupa Swarzędza miała 48,7 mln zł przychodów, 10,12 mln zł straty na działalności operacyjnej i 15,87 mln zł straty netto.

Swarzędz planuje zmienić swój dotychczasowy model biznesowy. Znaczna część produkcji ma zostać powierzona podwykonawcom. "Wykonanie mebli w znacznej części powierzone będzie wyselekcjonowanym podwykonawcom. 30 proc. przychodów ma stanowić produkcja Swarzędza, za resztę odpowiadać będzie outsourcing" - powiedział Król.

W uproszczonej strukturze grupy kapitałowej Swarzędza pozostaną: Swarzędz Meble SA i Swarzędzka Fabryka Mebli, posiadająca dwa zakłady produkcyjne

Swarzędz Meble chce pozyskać z emisji, która rozpocznie się 6 października, 34,6 mln zł, które przeznaczy m.in. na spłatę zobowiązań i podniesienie środków obrotowych.

Wcześniej "stary" zarząd Swarzędza zapowiadał, że przeprowadzi VI emisję akcji z prawem poboru dla akcjonariuszy pod warunkiem uzyskania porozumienia z wierzycielami. Nowy prezes Swarzędza podtrzymuje deklaracje poprzedników.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

"Jeżeli nie dojdziemy do porozumienia z wierzycielami emisja nie dojdzie do skutku. Nie chcę przeznaczyć całej kwoty z emisji na spłatę wierzycieli" - powiedział Król. "W tym tygodniu będziemy mieli odpowiedź w sprawie redukcji zadłużenia" - dodał.

W piątek Swarzędz informował, że wierzyciel spółki Swarzędz Meble firma Weco Polska złożyła w Sądzie Rejonowym w Poznaniu wniosek o ogłoszenie upadłości Swarzędza.

Wiceprezes zarządu Włodzimierz Ehrenhalt uważa, że 10 mln zł na zwiększenie środków obrotowych jest niezbędne spółce do prowadzenia działalności i jeśli spłata zobowiązań miałaby pochłonąć większą część środków niż planowane 24,6 mln zł z emisji nie będzie ona miała sensu.

Zdecydowaną cześć zobowiązań grupy stanowią zobowiązania Swarzędz Meble SA wobec BRE Banku, Prolim SA i banku Millennium oraz Urzędu Skarbowego. 

"Na koniec sierpnia zadłużenie razem z zobowiązaniami pozabilansowymi wynosiło 34 mln zł. Po emisji chcemy mieć zadłużenie na poziomie 4 mln zł" - powiedział Król.  

Wartość wpływów z planowanej emisji Swarzędz szacuje na 34,6 mln zł. Na spłatę zobowiązań spółka chce przeznaczyć 24,6 mln zł, w tym 11 mln na zobowiązania wobec instytucji finansowych i 13,6 mln zł na zobowiązania wobec pozostałych wierzycieli. Na środki obrotowe niezbędne dla rozwoju działalności producent mebli chce przeznaczyć 10 mln zł.

W końcu lipca 2005 roku WZA spółki zdecydowało o obniżeniu wartości nominalnej akcji z 2,50 zł do 0,50 zł i jednocześnie o podwyższeniu kapitału przez emisję 53,26 mln nowych akcji VI emisji, już o wartości nominalnej 0,50 zł, z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane