Świat cyfrowy upomina się o fundusze reklamowe

Partnerem publikacji jest The Media Insight
opublikowano: 17-12-2021, 16:04

Pandemia i związane z nią obostrzenia spowodowały obniżenie wydatków reklamowych w porównaniu z czasem sprzed pandemii. Szczególnie dotknęło to takie segmenty jak moda, rozrywka, turystyka, finanse i motoryzacja. Odczuły to budżety niektórych mediów, chociaż w tym samym czasie wystrzelił udział internetu w reklamowym torcie. Skok e-commerce w ostatnich latach sprzyja też rozwojowi realizacji reklamowych w tym kanale.

The Media Insight, dom mediowy działający w strukturach Mindshare Polska, powstał w 2002 r. Tworzy i realizuje kompleksowe strategie dla firm krajowych i korporacji międzynarodowych w Polsce i poza krajem. Zarządza procesami marketingowymi, oferując kompleksowe wsparcie na każdym etapie kampanii reklamowej – począwszy od wstępnych analiz, przez opracowanie strategii i kreację, po planowanie i zakup mediów.

Agencja obsługuje m.in. takich klientów jak Unilever Polska, T-Mobile Polska, Castorama, Mondelez Polska, Sanofi-Aventis, Zalando, Kaufland, Red-Bull, Spinmaster, Green Factory.

Mindshare to jedna z największych, globalna multikulturowa sieć agencji mediowych, powołana do życia w 1997 r. Zatrudnia 10 tys. osób. Realizuje kompleksowe strategie marketingowe zarówno dla międzynarodowych korporacji, jak i firm działających regionalnie w blisko 90 krajach świata.

W sprawozdaniu za 2020 r. złożonym w KRS zarząd Mindshare Polska przyznał, że po wybuchu epidemii firmie bardzo pomógł wcześniejszy rozwój kompetencji i narzędzi w obszarze marketingu internetowego.

Wiosną 2019 r. agencja uruchomiła projekt Shop+ oferujący rozwiązania e-commerce (Amazon), wdrożenie AI w zakupie programmatic, rozwój Live Commerce z influencerami, rozwój Data Driven Creatives z dostosowaniem kreacji do Google i FB. Ponadto pod szyldem [m]spark wdrożono kilkanaście projektów startupowych.

Z założonych rok temu celów firmy wiele udało się zrealizować już w pierwszym półroczu 2021 r., m.in. podtrzymanie współpracy z dotychczasowymi klientami i akwizycja nowych. The Media Insight drugi raz wygrał przetarg na obsługę sieci Kaufland Polska. Pozostaje odpowiedzialny za zakup i optymalizację mediów off- i online, realizację działań SEM i kampanii w social mediach. Pozycję The Media Insight w obsłudze klientów w kanałach cyfrowych potwierdziły wcześniejsze realizacje dla Castoramy, Unilevera, BP, Ubisoftu.

Wśród założeń na ten rok znalazło się również rozszerzenie działań o dodatkowe elementy w rosnących kategoriach, takich jak handel i sektor farmaceutyczny, sektor e-commerce, badania i analizy. W kwestii wsparcia w kanale e-commerce dom mediowy dowiódł kompetencji, wprowadzając w ubiegłym roku Unilever na platformy Allegro i Frisco.

Doświadczenie Mindshare Polska w obsłudze klientów szukających partnera do koordynacji kampanii na rynkach europejskich przekonało do tego domu mediowego nowych klientów. W lutym 2021 r. dołączyły do ich grona eObuwie i Modivo. Marki powierzyły mu przygotowanie kolejnych kampanii jesień–zima 2021–2022 dla siedmiu rynków europejskich, tj. Czech, Bułgarii, Węgier, Słowacji, Litwy, Rumunii i Grecji.

W czerwcu 2021 r. dołączyła też Grupa Orbico, dla której agencja koordynuje procesy marketingowe, wprowadza automatyzację i prowadzi konsulting w obszarze digital.

Podsumowanie finansowe 2021 r. zapowiada się dla The Media Insight Polska obiecująco, w pierwszym półroczu firma osiągnęła około 40 mln zł obrotu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane