Świat gra o jakość

  • Materiał zewnętrzny
opublikowano: 11-04-2019, 22:00

O popularności polskich spółek z sektora gier komputerowych wśród inwestorów nie trzeba nikogo przekonywać.

ARKADIUSZ BEBEL

zarządzający Quercus TFI

W odpowiedzi na tę popularność GPW zdecydowała się stworzyć indeks sektorowy — WIG.Games, który od początku roku wzrósł o… prawie 50 proc. Główne zalety sektora to globalny charakter sprzedaży i wysoka dźwignia operacyjna (koszt krańcowy sprzedaży dodatkowej kopii gry jest niewielki). Należy również wspomnieć o rosnącej liczbie graczy (mierzonej np. sprzedażą konsoli), a także skoku jakościowym — gry obecnie są nieporównywalnie lepsze niż kilkanaście lat temu.

Wszystko to sprawia, że rynek gier, który historycznie był mniejszy niż np. książek, kina i muzyki, jest obecnie największym segmentem światowego rynku rozrywki z roczną sprzedażą 122 mld USD. Rozwijana jest też technologia streamingu gier — w ostatnim czasie głośno było o platformie Google Stadia, ale nie należy zapominać o takich spółkach rozwijających tę technologię, jak np. Roblox. W segmencie dystrybucji jest presja na stawki. Trudno wyobrazić sobie lepsze otoczenie rynkowe dla producentów gier.

Tymczasem notowania globalnych producentów gier, Electronic Arts, Take Two i Activision Blizzard, od kilku miesięcy są w trendzie spadkowym, a akcje są wyceniane o kilkadziesiąt procent poniżej historycznych szczytów. Na tym tle bardzo pozytywnie wyróżniają się polscy producenci na czele z CD Projektem, którego notowania zbliżone są do historycznych szczytów. Słabość globalnych producentów gier wynika częściowo z rosnącej konkurencji. Czas, którzy gracze mogą przeznaczyć na rozrywkę, jest ograniczony i w wielu przypadkach wybierają oni najlepszej jakości gry.

CD Projekt z nich słynie, pozostaje trzymać kciuki, żeby Cyberpunk 2077 nie rozczarował graczy i konsekwencji inwestorów.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane