Świetny lipiec dla DJIA i S&P500

MD
opublikowano: 31-07-2009, 22:28

Na zamknięciu Dow Jones rósł o 0,2 proc. a  S&P500 o niespełna 0,1 proc. Oba indeksy zyskał ok. 0,8 proc. przez tydzień. Nasdaq kończył sesję 0,3 proc. zniżką, ale przez tydzień wzrósł o 0,6 proc.

Wiadomością dnia był niższy niż prognozowano spadek PKB w drugim kwartale. JP Morgan zareagował na to podwyższeniem prognozy wzrostu w obecnym kwartale do 3 proc. (w skali roku), co oznaczałoby jego największą dynamikę od dwóch lat. Euforii wśród inwestorów jednak nie było. Ceny akcji zostały wywindowane tak wysoko, że rynek bardziej wypatruje sygnału rozpoczęcia korekty, niż kolejnego ataku popytu. Dow Jones zanotował w lipcu blisko 9 proc. wzrost, największy od października 2002 roku. S&P500 zyskał w lipcu 7,4 proc. To był już piąty z rzędu miesiąc jego wzrostu. Taka seria nie zdarzyła się od 2007 roku. Nasdaq zyskał przez miesiąc blisko 8 proc.

W piątek jednym z najmocniej przecenionych blue chipów był Walt Disney Co. Największy na świecie operator parków tematycznych był kolejną spółką, która przedstawiła wyniki kwartalne. Rozczarowaniem okazały się przychody koncernu. JP Morgan rekomendował niedoważanie akcji spółki w portfelu. W branży medialnej w przeciwnym kierunku potoczyły się notowania Washington Post. Wydawca prasowy zaskoczył rynek wiadomością o kwartalnym zysku. Choć osiągnął go głównie za sprawą działalności w segmencie wydawnictw edukacyjnych, spółka była liderem wzrostów w indeksie S&P500. Zdrożały akcje Forda. To reakcja na przegłosowanie przez Izbę Reprezentantów dofinansowania programu dopłat do kupna nowych aut 2 mld USD. Pierwotnie przeznaczono na ten cel 950 mln USD.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Polecane