Święto branży artykułów gospodarstwa domowego

  • DI
opublikowano: 20-05-2019, 22:00

Spotkania producentów z poddostawcami, warsztaty, panele dyskusyjne — to niektóre atrakcje czekające na firmy podczas II Kongresu AGD.

23 i 24 maja oczy wszystkich znaczących przedsiębiorców z branży artykułów gospodarstwa domowego będą zwrócone na Łódź. W tych dniach w siedzibie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (ŁSSE) odbędzie II edycja Kongresu AGD. To największe w Europie spotkanie producentów sprzętu w tej branży z przedstawicielami rządu, poddostawcami, dystrybutorami i firmami zajmującymi się recyklingiem i start-upami. Kongres AGD będzie też szansą na wymianę kontaktów i doświadczeń, a także do rozmów B2B.

Nr 1 w UE

Wydarzenie organizują APPLiA Polska (dawniej CECED), czyli związek pracodawców AGD — jedyna w kraju reprezentacja producentów i importerów całego sektora — oraz Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna.

— Nie mieliśmy cienia wątpliwości, gdy podejmowaliśmy decyzję o organizacji drugiej edycji tego wydarzenia. W ŁSSE działają największe firmy z branży, a więc BSH, Indesit Whirlpool, a w 2017 r. pozyskaliśmy kolejnego dużego inwestora, firmę Miele. Łódzkie staje się zagłębiem produkcji AGD. Już teraz firmy z branży działające w naszej strefie i powiązane z nią zatrudniają prawie6 tys. osób — mówi Marek Michalik, prezes ŁSSE.

Warto dodać, że branża artykułów gospodarstwa domowego jest od lat jednym z najważniejszych sektorów polskiej gospodarki — pod względem zatrudnienia, inwestycji, innowacji, logistyki i gospodarowania zużytym sprzętem.

— Polska jest numerem 1 w Unii Europejskiej pod względem produkcji sprzętu AGD — zaznacza Wojciech Konecki, członek zarządu i dyrektor generalny APPLiA Polska.

Z raportów Związku Pracodawców AGD wynika, że w sektorze na stałe może być zatrudnionych ponad 100 tys. osób. Liczba ta obejmuje także wszystkich poddostawców, dystrybutorów sprzętu i firmy zajmujące się recyklingiem produktów. Sprzedaż produktów AGD w Polsce osiągnęła w ubiegłym roku poziom ponad 10 mld zł. Dla porównania — w 2014 r. Polacy na artykuły gospodarstwa domowego wydali 7,8 mld zł.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dyskusje i prezentacje

Pierwszy dzień Kongresu AGD będzie wypełniony ciekawymi panelami dyskusyjnymi dotyczącymi wyzwań i szans stojących przed przedstawicielami branży. Eksperci powiedzą m.in. o gospodarce przyszłości i zarządzaniu pracownikami (tematyka to prawo pracy, zmiany demograficzne, kształcenie branżowe i dostępność pracowników). Będą też panele dotyczące logistyki, środowiska (ekoprojektowanie, zrównoważona produkcja i konsumpcja, recykling elektroodpadów) i klientów przyszłości (e-handel, internet rzeczy,omnichannel, smart AGD).

W programie pierwszego dnia są też wydarzenia towarzyszące: Mini-expo producentów AGD oraz warsztaty dotyczące terenów inwestycyjnych, nowych przepisów w specjalnych strefach ekonomicznych oraz wyzwań rynku pracy (zatrudnianie obcokrajowców). Odbędzie się też pokaz technologii 5G. Natomiast drugi dzień Kongresu AGD to Business Mixer AGD, czyli spotkanie producentów z poddostawcami oraz usługodawcami, m.in. start-upami oferującymi innowacyjne rozwiązania dla branży. Przedsiębiorcy spotkają się przy okrągłych 10-osobowych stołach i każdy z nich będzie miał trzy minuty na zaprezentowanie swojej firmy producentowi będącemu gospodarzem danego stołu. Gdy już wypowiedzą się wszyscy z danego stołu, przedsiębiorcy przesiądą się do następnego, by zaprezentować się kolejnemu producentowi i innym uczestnikom wydarzenia.

— Doświadczenie pokazuje, że takie rozmowy często prowadzą do owocnej współpracy. Jest to okazja szczególnie dla mniejszych graczy na rynku, którzy na co dzień nie mają szansy na tak bezpośredni kontakt z największymi producentami sprzętu AGD — mówi Marek Michalik.

Patronat medialny nad Kongresem AGD sprawuje „Puls Biznesu”.

WIĘCEJ INFORMACJI:

Szczegóły dotyczące wydarzenia można znaleźć na stronie www.kongresagd.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane