Święto branży artykułów gospodarstwa domowego

  • DI
opublikowano: 20-05-2019, 22:00

Spotkania producentów z poddostawcami, warsztaty, panele dyskusyjne — to niektóre atrakcje czekające na firmy podczas II Kongresu AGD.

23 i 24 maja oczy wszystkich znaczących przedsiębiorców z branży artykułów gospodarstwa domowego będą zwrócone na Łódź. W tych dniach w siedzibie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (ŁSSE) odbędzie II edycja Kongresu AGD. To największe w Europie spotkanie producentów sprzętu w tej branży z przedstawicielami rządu, poddostawcami, dystrybutorami i firmami zajmującymi się recyklingiem i start-upami. Kongres AGD będzie też szansą na wymianę kontaktów i doświadczeń, a także do rozmów B2B.

Nr 1 w UE

Wydarzenie organizują APPLiA Polska (dawniej CECED), czyli związek pracodawców AGD — jedyna w kraju reprezentacja producentów i importerów całego sektora — oraz Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna.

— Nie mieliśmy cienia wątpliwości, gdy podejmowaliśmy decyzję o organizacji drugiej edycji tego wydarzenia. W ŁSSE działają największe firmy z branży, a więc BSH, Indesit Whirlpool, a w 2017 r. pozyskaliśmy kolejnego dużego inwestora, firmę Miele. Łódzkie staje się zagłębiem produkcji AGD. Już teraz firmy z branży działające w naszej strefie i powiązane z nią zatrudniają prawie6 tys. osób — mówi Marek Michalik, prezes ŁSSE.

Warto dodać, że branża artykułów gospodarstwa domowego jest od lat jednym z najważniejszych sektorów polskiej gospodarki — pod względem zatrudnienia, inwestycji, innowacji, logistyki i gospodarowania zużytym sprzętem.

— Polska jest numerem 1 w Unii Europejskiej pod względem produkcji sprzętu AGD — zaznacza Wojciech Konecki, członek zarządu i dyrektor generalny APPLiA Polska.

Z raportów Związku Pracodawców AGD wynika, że w sektorze na stałe może być zatrudnionych ponad 100 tys. osób. Liczba ta obejmuje także wszystkich poddostawców, dystrybutorów sprzętu i firmy zajmujące się recyklingiem produktów. Sprzedaż produktów AGD w Polsce osiągnęła w ubiegłym roku poziom ponad 10 mld zł. Dla porównania — w 2014 r. Polacy na artykuły gospodarstwa domowego wydali 7,8 mld zł.

Dyskusje i prezentacje

Pierwszy dzień Kongresu AGD będzie wypełniony ciekawymi panelami dyskusyjnymi dotyczącymi wyzwań i szans stojących przed przedstawicielami branży. Eksperci powiedzą m.in. o gospodarce przyszłości i zarządzaniu pracownikami (tematyka to prawo pracy, zmiany demograficzne, kształcenie branżowe i dostępność pracowników). Będą też panele dotyczące logistyki, środowiska (ekoprojektowanie, zrównoważona produkcja i konsumpcja, recykling elektroodpadów) i klientów przyszłości (e-handel, internet rzeczy,omnichannel, smart AGD).

W programie pierwszego dnia są też wydarzenia towarzyszące: Mini-expo producentów AGD oraz warsztaty dotyczące terenów inwestycyjnych, nowych przepisów w specjalnych strefach ekonomicznych oraz wyzwań rynku pracy (zatrudnianie obcokrajowców). Odbędzie się też pokaz technologii 5G. Natomiast drugi dzień Kongresu AGD to Business Mixer AGD, czyli spotkanie producentów z poddostawcami oraz usługodawcami, m.in. start-upami oferującymi innowacyjne rozwiązania dla branży. Przedsiębiorcy spotkają się przy okrągłych 10-osobowych stołach i każdy z nich będzie miał trzy minuty na zaprezentowanie swojej firmy producentowi będącemu gospodarzem danego stołu. Gdy już wypowiedzą się wszyscy z danego stołu, przedsiębiorcy przesiądą się do następnego, by zaprezentować się kolejnemu producentowi i innym uczestnikom wydarzenia.

— Doświadczenie pokazuje, że takie rozmowy często prowadzą do owocnej współpracy. Jest to okazja szczególnie dla mniejszych graczy na rynku, którzy na co dzień nie mają szansy na tak bezpośredni kontakt z największymi producentami sprzętu AGD — mówi Marek Michalik.

Patronat medialny nad Kongresem AGD sprawuje „Puls Biznesu”.

WIĘCEJ INFORMACJI:

Szczegóły dotyczące wydarzenia można znaleźć na stronie www.kongresagd.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu