Świtalski rozpycha się w deweloperce

Katarzyna Sadowska
opublikowano: 23-08-2010, 00:00

Małe galerie handlowe to nie wszystko. Znany biznesmen uznał, że przyszedł czas na mieszkania.

Małe galerie handlowe to nie wszystko. Znany biznesmen uznał, że przyszedł czas na mieszkania.

Mariusz Świtalski, jeden z najbogatszych Polaków, po sukcesach w branży spożywczej postawił na deweloperkę. Już od kilku lat jego firma Świtalski Synowie rozpycha się na rynku pasaży i małych centrów handlowych. Dotychczas oddała do użytku łącznie 33 tys. mkw. powierzchni użytkowej. Projekty komercyjne to jednak nie wszystko. Biznesmen postanowił spróbować swoich sił również w mieszkaniówce.

— Proces gromadzenia atrakcyjnych gruntów trwał kilka lat. W portfelu firmy znajduje się obecnie 770 hektarów gruntów o różnym przeznaczeniu inwestycyjnym, zlokalizowanych głównie na terenie Wielkopolski. Część z nich została przygotowana do realizacji inwestycji mieszkaniowych — informuje Tomasz Jurga, członek zarządu Świtalski Synowie.

Spółka Świtalski Synowie stawia na kompleksy mieszkaniowe położone w — jak sama to określa — malowniczej okolicy, ale niedaleko dużych metropolii, takich jak Poznań.

— Mieszkania poza dużymi aglomeracjami, ale z łatwym dostępem do infrastruktury miejskiej, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem — argumentuje Tomasz Jurga.

Firma Świtalski Synowie kończy prace koncepcyjne nad nową inwestycją mieszkaniową w Gwiazdowie. W pierwszym etapie powstanie tam 220 domów jednorodzinnych o średniej powierzchni 130 mkw. w zabudowie wolno stojącej, szeregowej lub bliźniaczej. Deweloper przygotowuje się również do realizacji kompleksu mieszkaniowego w Szczawnie-Zdroju. Prace budowlane ruszą tam w pierwszym półroczu 2011 roku.

Spółka buduje teraz kompleksy mieszkaniowe w Krośnie (gmina Mosina), Wolsztynie i Goleniowie. Nie zapomina jednak o inwestycjach komercyjnych.

— Skupiamy się na wdrożeniu i rozwoju koncepcji budowy Mini Parków — pasaży handlowych w miastach powiatowych na terenie całego kraju. Obecnie realizujemy projekty o łącznej powierzchni handlowej 10 tys. mkw. — informuje Tomasz Jurga.

Spółka nie ujawnia wartości projektów ani swoich wyników finansowych. Informuje jedynie, że spodziewa się ich poprawy w związku z obserwowanym ożywieniem — zarówno na rynku nieruchomości komercyjnych, jak i mieszkaniowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy