Sygnity negocjuje transakcję z ABG

Mariusz Zielke
opublikowano: 27-06-2008, 00:00

Spółki rozmawiają na temat sprzedaży przez Sygnity części firmy obsługującej NFZ. Do transakcji jednak może nie dojść.

Spółki rozmawiają na temat sprzedaży przez Sygnity części firmy obsługującej NFZ. Do transakcji jednak może nie dojść.

Ważą się losy zespołu pracowników Sygnity, obsługującego Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ). Zgodnie z wcześniejszymi informacjami „PB”, giełdowa spółka rozważa sprzedaż tej części przedsiębiorstwa zewnętrznemu inwestorowi. Według nieoficjalnych informacji, Sygnity negocjuje tę transakcję z inną giełdową spółką — ABG (kontrolowana przez Asseco Poland). Finał tych rozmów ma nastąpić do walnego Sygnity, które odbędzie się 30 czerwca.

— Decyzja zapadnie najpóźniej w niedzielę. To prawda, że takie negocjacje między Sygnity i ABG są prowadzone, ale transakcja będzie trudna do przeprowadzenia ze względu na zbyt wysokie oczekiwania cenowe Sygnity — powiedział nam doradca jednej ze spółek.

Dwie drogi

Dariusz Brzeski, szef ABG, odmówił jakiegokolwiek komentarza na ten temat. Podobnie zrobił Michał Michalski, rzecznik Sygnity. Z kolei jeden z menedżerów Sygnity powiedział nam nieoficjalnie, że są dwie możliwości co do dalszych losów tego zespołu.

— Prawdopodobnie zostanie sprzedany jednemu z konkurentów. Jeśli jednak do transakcji nie dojdzie, to istnieje druga ścieżka: rozwinięcia działalności medycznej jako odrębnej spółki z opcją wprowadzenia jej w przyszłości na giełdę — mówi nasz rozmówca.

21 czerwca Sygnity podała projekt dwóch uchwał na walne zgromadzenie, które odbędzie w poniedziałek. Obie uchwały dotyczą sprzedaży części obsługującej NFZ spółce zależnej Sygnity — Global Services. Chodzi o techniczne przeniesienie majątku do odrębnej spółki, co może sugerować dalsze kroki w kierunku jej sprzedaży.

Naturalny partner

ABG już kupiło od Sygnity część obsługującą szpitale i przychodnie, za co zapłaciło blisko 28 mln zł. Teoretycznie część NFZ-owa powinna mieć podobną wartość albo większą. Szczególnie jeśli przyjmiemy, że obsługa NFZ daje większe szanse na wygranie przetargu na Rejestr Usług Medycznych (RUM). A RUM to projekt wart 1 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu