Czytasz dzięki

Szczepionka Pfizera najwcześniej pod koniec listopada

PAP, DI
opublikowano: 17-10-2020, 09:08

Koncern farmaceutyczny Pfizer przed trzecim tygodniem listopada nie będzie ubiegał się o zgodę na dystrybucję szczepionki przeciwko koronawirusowi.

Termin wejścia na rynek w pierwszej połowie listopada wykluczył w piątek szef Pfizera doktor Albert Bourla. Jego firma pod koniec października dysponować będzie wstępnymi danymi testów klinicznych. Proces potwierdzania bezpieczeństwa szczepionki trwać ma jednak co najmniej do drugiej połowy listopada.

Dziennik "New York Times" zauważa, że piątkowa deklaracja Pfizera to zmiana w dotychczasowym przekazie koncernu. Wcześniej Bourla mówił o możliwym otrzymaniu specjalnego zezwolenia na dystrybucję szczepionki pod koniec października.

Pfizer jest jedną z czterech amerykańskich firm prowadzących w USA testy kliniczne potencjalnej szczepionki na koronawirusa. Dotychczas informowała o najbardziej ambitnych terminach. Jej konkurenci – firmy Moderna, AstraZeneca i Johnson & Johnson - ogłosiły, że prawdopodobny termin uzyskania przez nie zielonego światła na ich szczepionki to koniec roku.

Wokół tego kiedy Amerykanie będą mogli się zaszczepić panuje wiele niepewności. Firmy muszą pokonać wiele przeszkód zanim otrzymają zgodę ze strony odpowiedniej agencji rządowej.

Już w październiku możliwe jest wyprodukowanie i zmagazynowanie w USA kilku milionów dawek szczepionek. Nie oznacza to jednak, że będą one dopuszczone na rynek. Firmy farmaceutyczne produkują szczepionki jeszcze przed zakończeniem testów klinicznych w nadziei, że ich preparaty otrzymają specjalne zezwolenie od amerykańskiej Agencji Żywności i Leków (FDA).

Stany Zjednoczone są najbardziej dotkniętym przez epidemię krajem świata. Jak podaje Uniwersytet Johnsa Hopkinsa w Baltimore, śmierć z powodu Covid-19 poniosło już ponad 218 tys. Amerykanów, a testy na Covid-19 dały wynik pozytywny w ponad 8 mln przypadków. Główny epidemiolog kraju Anthony Fauci od wiosny apeluje o noszenie maseczek oraz zachowywanie dystansu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane