Czytasz dzięki

Szef Moderny: szczepionka będzie gotowa najwcześniej w 2021 roku

ARŻ, Financial Times
opublikowano: 01-10-2020, 14:28

Potencjalna szczepionka firmy Moderna Inc. na koronawirusa nie będzie gotowa do wyborów prezydenckich w USA, powiedział w wywiadzie dla "Financial Times" dyrektor generalny firmy Stéphane Bancel.

O to, by szczepionka była gotowa przed wyborami prezydenckimi w USA, zabiegał Donald Trump. W trakcie kampanii zdążył już zasugerować, że pierwsze dostawy mogą odbyć się jeszcze w 2020 roku. Szef Moderny nie jest jednak aż tak wielkim optymistą. 

koronawirus, Covid-19, szczepionka
Zobacz więcej

koronawirus, Covid-19, szczepionka fot. iStock

„Myślę, że koniec pierwszego lub początek drugiego kwartału 2021 roku jest osiągalnym terminem zatwierdzenia, biorąc pod uwagę aktualny harmonogram prac” – stwierdził Stéphane Bancel w wywiadzie dla „Financial Times”. 

Dyrektorowi generalnemu Moderny wtóruje szef Agencja Żywności i Leków (FDA), który obiecał, że proces dopuszczenia szczepionki do obrotu będzie oparty na nauce, a nie polityce. „FDA nie ulegnie żadnej presji, aby to zmienić” – powiedział Stephen Hahn. 

Podobne przewidywania dotyczące terminu wprowadzenia medykamentu na rynek ma również  szef innej rządowej agencji, Centrów Kontroli i Prewencji Chorób, Robert Redfield. Jego zdaniem, powszechne szczepienia będą mogły rozpocząć się dopiero w przyszłym roku. 

W sierpniu Moderna zawarła wstępną umowę z rządem USA na zakup 100 mln dawek szczepionki, z opcją dokupienia kolejnych 400 mln. Jej wartość opiewa na 2,48 mld USD. 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Financial Times

Polecane