Szef rzadko czatuje

MK
opublikowano: 05-10-2011, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Menedżerowie i specjaliści za Oceanem często wykorzystują nowe kanały komunikacji w celach zawodowych. W Polsce dosyć rzadko. Ale może się to zmienić, bo zaczynający karierę są bardziej otwarci na nowoczesne technologie niż ich starsi koledzy. Tak wynika z sondażu Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, przeprowadzonego na zlecenie Interactive Intelligence, międzynarodowego dostawcy zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych dla biznesu. Z portali społecznościowych w sprawach służbowych korzysta 21 proc. przedstawicieli tzw. pokolenia Y (18-31 lat) i po 14 proc. reprezentantów generacji X (32-46 lat) i baby boomers (47-55 lat). W kontaktach klient – firma rozmowy na czacie wybiera 14 proc. młodszych (do 31. roku życia) respondentów i tylko 3 proc. starszych. W przypadku portali społecznościowych jest to odpowiednio 16 i 9 proc., a dla forów internetowych – 17 i 6 proc. – Portale społecznościowe i fora nie mają w naszej kulturze zabarwienia biznesowego. Młodzi korzystają z nich głównie dla rozrywki i podtrzymania kontaktów ze znajomymi – twierdzi Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej Interactive Intelligence. Ale uważa, że firmy nie powinny lekceważyć popularności tych narzędzi wśród młodszych pracowników i kontrahentów. – Warto zacząć się zastanawiać nad włączeniem nowych kanałów kontaktu do komunikacji z klientem, a także monitorować informacje o firmie pojawiające się w internecie i reagować szybko w przypadku sytuacji kryzysowych – radzi Marcin Grygielski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu