Sztuczna inteligencja może stworzyć miejsca pracy

DI, PAP
opublikowano: 03-03-2018, 19:50

Sztuczna inteligencja stworzy miejsca pracy, ale rynek wymaga przekształceń, podobnie jak umiejętności pracowników - twierdzą przedstawiciele wielkich firm technologicznych takich, jak IBM, Google czy Salesforce.

Zobacz więcej

Fot. iStock

Zdaniem szefa zespołu inżynierów pracującego w Google nad projektem asystenta głosowego wykorzystującego sztuczną inteligencję, Behshada Behzadiego, wiele zawodów skorzysta z rozwoju nowej technologii i będzie przez nią wspieranych, co znacznie ułatwi pracę zatrudnionym w nich osobom.

"Z pewnością nastąpią zmiany w strukturze pracy. Powstanie wiele zawodów, o których dziś nie mamy pojęcia. Będą powstawały nowe stanowiska pracy w różnych dziedzinach, właśnie w związku z rozwojem sztucznej inteligencji" - stwierdził Behzadi podczas niedawno zakończonej konferencji Mobile World Congress (MWC), która odbyła się w Barcelonie.

Jego zdaniem, temat sztucznej inteligencji i zmian, jakie spowoduje ona w strukturze rynku pracy, jest bardzo ważny. "Nie sądzę, żeby jakaś firma była w stanie zaproponować samodzielnie adekwatne rozwiązania wszystkich problemów. Razem możemy jednak wiele osiągnąć. Zdecydowanie jednak sztuczna inteligencja jest dla nas szansą, a nie zagrożeniem" - dodał.

Szef strategii cyfrowej w IBM, Bob Lord, stwierdził z kolei, że z perspektywy jego firmy ewidentne jest, że zmiany związane ze sztuczną inteligencją dotkną każdego segmentu zatrudnienia. "Wierzę, że dzięki sztucznej inteligencji powstanie więcej miejsc pracy. Będziemy mogli podnieść innowacyjność tego, czym zajmujemy się w pracy. To nie było wcześniej możliwe, teraz zaś będzie - z pomocą sztucznej inteligencji uda się rozwiązać pewne naprawdę trudne i ważne problemy" - ocenił. Zdaniem Lorda, niezbędna jednak będzie dalsza edukacja pracowników i przygotowanie ich do nowych zadań oraz współpracy z zaawansowaną technologią.

Wiceszef działu telekomunikacji i mediów w Salesforce, John Carney, podczas konferencji MWC również przychylił się do twierdzenia, że zwiększona automatyzacja przyczyni się do stworzenia nowych miejsc pracy. Carney dostrzega jednak zagrożenia, które jego zdaniem dotkną przede wszystkim tych pracowników, którzy zarzucili swoją edukację i rozwój. Jak stwierdził, nie poradzą sobie oni z zadaniami wymagającymi pracy z narzędziami sztucznej inteligencji.

Carney zwrócił również uwagę na problem przekłamań w rezultatach analiz dokonywanych przez algorytmy, które obecnie są często tematem krytyków sztucznej inteligencji. "Przejrzystość w tym, w jaki sposób algorytmy generują swoje przewidywania czy analizy, jest kluczowa. Nie znaczy to, że jej osiągnięcie jest łatwe" - ocenił Carney. "To nie jest temat, który dotyczy wyłącznie sposobu działania sztucznej inteligencji. To także pytanie, do kogo należą dane, na których ona pracuje" - dodał.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Sztuczna inteligencja może stworzyć miejsca pracy