Szwajcarski detalista dostosuje ceny do każdego klienta

Coop, największy szwajcarski detalista, testuje wprowadzenie odrębnych cen dla każdego klienta jego internetowego sklepu.

Coop próbuje dzięki specjalnemu traktowaniu swoich klientów zmniejszyć straty, jakie spowodowało umocnienie franka. Skłoniło ono Szwajcarów do robienia zakupów w zagranicznych sklepach za euro.

August Harder, szef IT w Coop ujawnił, że dzięki nowemu oprogramowaniu, opracowanemu w Niemczech, każde zamówienie klienta jest analizowane, a następnie dostosowywana jest do niego cena i program kuponów promocyjnych. Na razie test obejmuje jedynie produkty spożywcze i pokrewne. Jeśli jednak zakończy się sukcesem, zostanie zastosowane do pełnej gamy produktów. Testy mają potrwać do początku 2016 roku.

Migros, największy konkurent Coop, wykluczył wprowadzenie podobnych rozwiązań w swoich sklepach internetowych.

- Chcemy traktować tak samo wszystkich naszych klientów i nie będziemy nikogo dyskryminować pod względem ceny – powiedział rzecznik Dominique Locher.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, local.chf

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Szwajcarski detalista dostosuje ceny do każdego klienta