Szwedzkie Volvo trafi w chińskie ręce

RB
opublikowano: 06-02-2009, 00:00

Z powodu kryzysu Ford wystawił szwedzką markę na sprzedaż. Kupcami będą Chińczycy. Tylko oni mają pieniądze i ochotę.

Z powodu kryzysu Ford wystawił szwedzką markę na sprzedaż. Kupcami będą Chińczycy. Tylko oni mają pieniądze i ochotę.

Ford, trzeci pod względem wielkości producent samochodów na świecie, zapiera się, że nie przyjmie rządowej pomocy. Pieniądze na restrukturyzację trzeba jednak zdobyć — zwłaszcza że w 2008 r. koncern z Michigan miał rekordowe, bo sięgające 14,6 mld USD, straty. Dlatego pozbędzie się Volvo — marki, która coraz gorzej się sprzedaje. Wstępne rozmowy już się zaczęły — podają źródła zbliżone do Forda. Potencjalnym nabywcą miałby zostać chiński Geely Automobile Holdings, który rok temu proponował amerykańskiemu gigantowi odkupienie marki.

— To okazja dla chińskiej firmy, aby pozyskać technologie i klientów — uważa Alice Chong, analityk CIMB-GK Securities.

— Od dłuższego czasu mówi się, że konsekwencją kryzysu będzie wejście na Stary Kontynent producentów, którzy do tej pory nie byli znani w Europie — przypomina Wojciech Drzewiecki, szef Samaru, firmy monitorującej rynek aut,

Skutecznie pomaga im w tym Ford, który od 2007 r. wyprzedaje europejskie marki. Dwa lata temu Aston Martin, brytyjski producent aut sportowych, trafił do grupy inwestorów, m.in. kuwejckiego funduszu Investment Dar. W ubiegłym roku hinduski Tata Motor kupił od amerykańskiego koncernu kultowe marki — Jaguar i Land Rover.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy