Tablety zdobywają rynki

MK
13-02-2013, 00:00

Jak wynika z najnowszego badania IDC, sprzedaż tabletów w czwartym kwartale 2012 r. wzrosła o ponad trzy czwarte i przekroczyła 52 mln egzemplarzy.

Dla porównania: w trzecim kwartale zeszłego roku nabywców znalazło „jedynie” ponad 30 mln takich urządzeń. Liderem tego segmentu, z 44 proc. udziału w rynku, pozostaje Apple, który w czwartym kwartale dostarczył 22,9 mln urządzeń. Na drugim miejscu uplasował się Samsung, który sprzedał ponad 8 mln, co dało mu 15 proc. rynku. Trzeci w rankingu Amazon cieszy się wzrostem sprzedaży rok do roku o 26 proc. i 12-proc. udziałem w rynku. Tuż za podium znalazł się Asus (6 proc.), który jednak zanotował skokowe zwiększenie dostaw, licząc kwartał do kwartału, aż o ponad 400 proc.

122 mln Tyle tabletów sprzedano na świecie w 2012 r. — szacuje IDC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Tablety zdobywają rynki