Tak to widzę: Kurierska ruletka

MIB
opublikowano: 12-05-2011, 00:00

Monika Pachniak-Radzińska

dyrektor rozwoju rynku, Schenker

O efektywnej obsłudze logistycznej klientów sklepów internetowych decyduje płynna komunikacja między klientem, sprzedawcą i operatorem. Standardem w branży stało się udostępnianie klientowi informacji o realizacji zamówienia.

Osobne wyzwanie stanowi logistyka w szczytach przedświątecznych, kiedy lawinowo rosną zakupy prezentów w sklepach internetowych, a operatorzy mają do czynienia z wielokrotnym spiętrzeniem dostaw w krótkim czasie. Skala zjawiska jest znacznie mniej przewidywalna niż w B2B, więc zaplanowanie i zorganizowanie niezbędnych zasobów przypomina trochę grę w ruletkę.

Obsługa logistyczna klientów w handlu elektronicznym wymaga dużej efektywności kosztowej w całym łańcuchu dostaw, bo w branży e-commerce panuje silna konkurencja cenowa i często to nie jakość obsługi, ale niski poziom ceny stanowi kryterium wyboru i sprzedawcy, i operatora logistycznego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu