Tak to widzę Sukces odniesiony dzięki notebookom

Jarosław Smulski
04-03-2009, 00:00

Produkcja procesorów jest bardzo droga. Rozwój produktów, wprowadzanie nowych technologii kosztują miliardy dolarów. Udział Intela rośnie, bo wygrał on rynek rozwiązań mobilnych, narzucając standard Centrino i wprowadzając koncept procesora mobilnego. AMD zdobyła tylko margines rynku, dzieląc go jeszcze z Via Technologies. Była też walka na rynkach rozwijających się, gdzie AMD miał większy udział z powodu atrakcyjnych cen. Ale Intel obniżył dla tych rynków ceny swoich procesorów, rozbudował kanały sprzedaży i zorganizował wiele akcji dla lokalnych składaczy (typu build your own server czy Verified by Intel dla notebooków), których znaczenie jest większe niż na rynkach dojrzałych. AMD nie ma takiego zaplecza marketingowego, więc zaczęła tracić udziały w tych rynkach, w tym w Polsce.

Jarosław Smulski

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Smulski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Technologie / Tak to widzę Sukces odniesiony dzięki notebookom