Tak to widzę Zawsze można oddać komputer sprzedawcy

Aneta Styrnik
opublikowano: 24-12-2008, 00:00

Aneta Styrnik

z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Rzadko zdarzają się problemy z międzynarodowymi gwarancjami. Prawo nie określa, jaki czas może zająć naprawa gwarancyjna. Jeśli jednak trafimy na problemy ze sprzętem, musimy pamiętać, że — oprócz gwarancji — zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji towaru u jego sprzedawcy, na podstawie niezgodności z umową. Mamy na to dwa miesiące od ujawnienia wady. Z reklamacji klient może skorzystać również, gdy naprawa gwarancyjna przedłuża się ponad rozsądne granice. Trzy miesiące oczekiwania na naprawę to zdecydowanie za długo. Konsument ma w takim przypadku prawo nie zgodzić się na przedłużanie naprawy gwarancyjnej ponad rozsądny okres, zabrać sprzęt i oddać go — w ramach reklamacji — sprzedawcy. Jeśli nie uda się załatwić sprawy polubownie ze sprzedawcą lub producentem, pozostaje długa i męcząca droga sądowa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aneta Styrnik

Polecane