Talenty to klucz do sukcesu

Puls Biznesu, Materiał partnera: ABSL
opublikowano: 15-05-2018, 22:00

Centra nowoczesnych usług dla biznesu to miejsca nie kompleksowo obsługujące klientów i stawiające czoła wyzwaniom współczesnego rynku.

Centra nowoczesnych usług dla biznesu to miejsca nie kompleksowo obsługujące klientów i stawiające czoła wyzwaniom współczesnego rynku. To atrakcyjni pracodawcy, przyciągający wykształcony personel i zarazem starający się stworzyć atrakcyjne miejsce pracy.

Talenty, metody ich przyciągania przez menedżerów oraz kwestie późniejszego zarządzania nimi to jeden z głównych wątków konferencji „Poland. The place to grow”, której organizatorem jest ABSL — Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, wiodąca organizacja reprezentującą nowoczesne usługi dla biznesu w Polsce. To branża, która już teraz daje pracę ponad 265 tys. osób i w krótkim czasie stała się bardzo ważną gałęzią polskiej gospodarki. Do ABSL należy już blisko 200 firm, w tym takie marki, jak Accenture, Capgemini, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, JP Morgan, Infosys, Procter&Gamble, Shell, czy Xerox.

Trzy ścieżki tematyczne

Dyskusje i debaty podczas tegorocznej konferencji ABSL będą się toczyły w ramach trzech ścieżek tematycznych. Pierwsza z nich — „Ludzie” — będzie poświęcona między innymi nowoczesnemu zarządzaniu zespołem, sposobom, w jaki firmy pozyskują dziś talenty, a także różnorodności kulturowej w globalnych korporacjach. Ścieżka „Technologie” będzie dotyczyła rozwiązań technologicznych, którerewolucjonizują sektor usług biznesowych. Zaproszeni eksperci omówią między innymi zagadnienia związane z zastosowaniem cyfrowej komunikacji w biznesie, automatyzacji, a także robotyzacji czy technologii blockchain. Obszar „Biznes i rynki” zostanie poświęcony klimatowi inwestycyjnemu i konkurencyjności polskich miast, a także ich wpływowi na rozwój biznesowy kraju oraz dyskusji o potencjale Polski, pozwalającym jej pozyskiwać kolejne inwestycje.

Lekcje światowego guru

Konferencję ABSL jak co roku uświetni wystąpienie gościa specjalnego.

— W minionych latach w trakcie naszego wydarzenia gościliśmy m.in. byłych premierów Wielkiej Brytanii, Davida Camerona i Tony’ego Blaira, czy pełniące wcześniej funkcję szefa amerykańskiej dyplomacji Madeleine Albright oraz Condoleezzę Rice — wymienia Marcelina Godlewska, członek zarządu ABSL.

Simon Sinek, gość specjalny tegorocznej konferencji, w każdym wystąpieniu zaznacza, że to ludzie tworzą sukces nawet najlepiej zaprojektowanego modelu biznesowego, który bez odpowiednio dobranego i zmotywowanego zespołu jest tylko papierowym schematem. Bez takiego spojrzenia nie byłby możliwy sukces żadnego ze znanych dzisiaj gigantów biznesu globalnej rangi.

— W tym roku na konferencję zaprosiliśmy osobę spoza świata polityki, za to mocno związaną z biznesem. Wystąpienia guru w dziedzinie przywództwa, profesoraUniwersytetu Columbia, twórcy słynnej teorii opartej o pytanie „dlaczego?”, która tłumaczy sukces największych globalnych firm, to zawsze ogromna dawka biznesowych i zawodowych inspiracji. Warto podkreślić, że będzie to pierwsze wystąpienie Simona Sinka w Polsce — mówi Marcelina Godlewska.

Gość specjalny zawsze zaznacza, że w dobrze zarządzanej organizacji biznesowej liderzy inspirują pracowników do wydajnej pracy i są w stanie zrobić to tak, że podwładni czują się dobrze nie tylko w trakcie wykonywania obowiązków, ale zachowują też dobre samopoczucie „po godzinach”. Ekspert, który pracował na rzecz szeregu różnorodnych organizacji, także wykraczających poza biznes, od Organizacji Narodów Zjednoczonych przez Kongres USA po żołnierzy marines, wskazuje, że w każdej organizacji, która odnosi sukces i jest oparta na wiedzy i umiejętnościach, można odnaleźć podobny wzór: to sposób komunikacji, zachowania w zespole i wzajemnego przekazywania informacji jest kluczem do powodzenia biznesu i skutecznego zarządzania zespołem.

Rejestracja na konferencję

Na konferencję można się zarejestrować na stronie https://absl-conference.com/, tam też znajdziemy więcej informacji na temat tego wydarzenia, poszczególnych mówców i ekspertów, a także gościa specjalnego.

UWAGA. Termin rejestracji upływa 24 maja, warto się zatem pośpieszyć.

 

Poland. The place to grow

Konferencja ABSL (Association of Business Services Leaders — ABSL), poświęcona nowoczesnym usługom biznesowym, to najważniejsze tego typu wydarzenie w Europie Środkowej i Wschodniej. Gromadzi co roku przeszło tysiąc przedstawicieli świata biznesu, polityki i mediów, a tegoroczna edycja będzie miała miejsce w stolicy Wielkopolski, która jest miastem otwartym na biznes, inwestycje i ambitnych, wysoko wykwalifikowanych specjalistów, co nawiązuje wprost do tytułu konferencji. Gościem specjalnym wydarzenia będzie Simon Sinek.

 

Simon Sinek

Urodzony w brytyjskim Wimbledonie autor literatury biznesowej i ekspert od kwestii współczesnego przywództwa. Wiele ze swoich teorii opiera na własnych doświadczeniach, wskazując, jak duże znaczenie ma dzisiaj zarzadzanie międzykulturowe i zrozumienie motywacji stojących za decyzjami współpracowników i klientów, co opiera m.in. na tym, że sam wychowywał się w Wielkiej Brytanii, RPA, Hongkongu, zanim osiadł na stałe w USA.

Zrozumienie motywacji to jedno, a na drugiej szali Sinek stawia nowatorskie spojrzenie na kwestie zarządcze, zachęcając menedżerów do luzowania gorsetu teorii biznesowych i opierania się chociażby na własnych doświadczeniach życiowych. Sam nie ukrywa, że do budowy teorii „złotego kręgu” popchnął go okres zwątpienia, kiedy, ocierając się o depresję, zadawał sobie często pytanie: dlaczego?

Simon Sinek jest autorem wielu książek, w tym wydanej po polsku „Zaczynaj od dlaczego: jak wielcy liderzy inspirują innych do działania”, która w skali globu rozeszła się w ponad milionie egzemplarzy. Dużą popularnością cieszą się jego wystąpienia na TEDTalks, które do dziś można oglądać w serwisie YouTube.

 

O ABSL

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych — to największa w Polsce organizacja zrzeszająca i reprezentująca przedsiębiorstwa z sektora nowoczesnych usług dla biznesu: centra usług wspólnych (Shared Service Centers, SSC), outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), outsourcingu IT (Information Technology Outsourcing, ITO), centra badawczo-rozwojowe (Research & Development, R&D) oraz firmy wspierające rozwój sektora.

Najważniejsze sektory reprezentowane przez firmy zrzeszone w ABSL (wg struktury zatrudnienia) to usługi komercyjne i profesjonalne, usługi finansowe (bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne), technologie informatyczne (IT) oraz towary i usługi konsumpcyjne. Misją ABSL jest rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu, a także stała praca — wspólnie z agendami rządowymi, samorządowymi czy uczelniami wyższymi — na rzecz podnoszenia kwalifikacji osób wkraczających na rynek pracy oraz dbanie o wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Polski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, Materiał partnera: ABSL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Talenty to klucz do sukcesu