Taniej marki nie będzie

Paweł Janas
23-12-2005, 00:00

Lotos nie wejdzie w segment tanich stacji. Chce rozwijać obecną sieć. Zmodernizuje ją i zintegruje.

Grupa Lotos nie pójdzie w ślady PKN Orlen. Szefowie spółki uznali, że nie wprowadzą taniej marki na wzór orlenowskiej sieci Bliska.

— Nie mamy obowiązku robić tego, co robią inni. Mamy wiele ważniejszych zadań związanych z integracją naszej sieci i modernizacją. Uważamy, że posiadane przez nas stacje to bezpieczny kanał dystrybucji i nie musimy inwestować w nowy brand, aby zwiększać sprzedaż i dobrze zarabiać — stwierdził Wojciech Kowalczyk, wiceprezes Grupy Lotos.

Co sądzą na ten temat analitycy?

— Lotosowi bardzo dobrze idzie sprzedaż hurtowa. Na tyle dobrze, że nie opłaca mu się inwestować w kanał dystrybucji, który rozwija się wolno i wymaga dużych nakładów — tłumaczy Andrzej Szczęśniak, ekspert paliwowy z Centrum im. Adama Smitha.

Nadrobić czas

Innych zadań Lotosowi rzeczywiście nie brakuje. Przede wszystkim rozwój sieci. Firma chce do końca przyszłego roku zwiększyć liczbę stacji własnych z 80 do 150. Znaczna część tego przyrostu wyniknie z ostatecznego włączenia do sieci, zakupionych w tym roku, 39 stacji Esso i 12 Slovnaft. Ponadto do 128 — z 43 — wzrośnie liczba stacji partnerskich. Na razie jednak program ma pewne opóźnienia.

— W tym roku nie wykonaliśmy programu związanego z podpisywaniem nowych umów w ramach tzw. partnerstwa handlowego. W przyszłym roku chcemy to jednak nadrobić — zapewnia Adam Loewe, prezes spółki Lotos Paliwa, zarządzającej siecią stacji.

Rozbudować sieć

Lotos poinformował także, że z planowanych do wydania do 2006 r. 650 mln zł do tej pory zainwestował już 490 mln zł — 278 mln zł na zakup stacji Esso i 61 mln na zakup stacji Slovnaftu. Pozostałe pieniądze, poza rozbudową sieci, firma chce przeznaczyć m.in. na integrację niejednorodnej sieci, wprowadzenie programu lojalnościowego oraz rozszerzenie sprzedaży gazu płynnego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Taniej marki nie będzie