Target zapowiada wzrost marż

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 19-05-2021, 15:08

Jeden z największych amerykańskich detalistów, koncern Target Corporation przewiduje, że jego marże w tym roku będą wyższe niż wcześniej oczekiwał. To zasługa pewnej zmiany profilu sprzedaży w stronę produktów gwarantujących większy zysk.

Jeden ze sklepów sieci Target
Jeden ze sklepów sieci Target
fot. David Paul Morris/Bloomberg

Najnowsza prognoza zakłada, ze całoroczna marża zysku operacyjnego w 2021 r. wyniesie znacznie więcej niż ubiegłoroczne 7 proc. a być może przekroczy nawet 8 proc.

Jeszcze w marcu rynkowy potentat ostrzegał, że może to być wartość z przedziały 6-7 proc., ale ostatnie dane o odrodzeniu wydatków konsumentów i sprzedaży detalicznej po ostatnich blokadach pozwoliły na większy optymizm.

Dobre efekty przynosi transformacja biznesu na bardziej skierowany na sprzedaż online i produkty wysokomarżowe. W pierwszym kwartale marki własne Targetu, do których należą ubrania dziecięce Cat & Jack i odzież sportowa dla kobiet All in Motion, radziły sobie dobrze, odnotowując rekordowy wzrost o 36 proc. w tym okresie. Marki własne przynoszą większe marże zysku, a także pomagają zrównoważyć wzrost cen przez sprzedawców spowodowany inflacją kosztów nakładów.

Sprzedaż odzieży wzrosła o ponad 60 proc. w pierwszych trzech miesiącach br., artykułów gospodarstwa domowego o około 35 proc., a artykułów takich jak sprzęt AGD i artykuły sportowe o ponad 30 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane