Tata Motors inwestuje ponad 2 mld USD w elektryczny biznes

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 13-10-2021, 10:20

Indyjski koncern motoryzacyjny Tata Motors zapowiedział duże inwestycje w swój biznes samochodów elektrycznych. Zamierza wydatkować ponad 2 mld USD m.in. dzięki pozyskaniu funduszy od firm private equity, informuje Reuters.

fot. Dhiraj Singh/Bloomberg

W rozwój biznesu należącego do Tata postanowiły zainwestować fundusze Rise Climate Fund TPG i holding ADQ z Abu Zabi. Zaoferowały około 1 mld USD na rozszerzenie działalności Tata Motors w zakresie pojazdów elektrycznych, dla której ma zostać wykreowany odrębny podmiot.

Według zapowiedzi, TPG i ADQ mają objąć od 11 do 15 proc. udziałów w nowej spółce EV, co wyceniłoby ten podmiot na ponad 9,1 mld USD. Firma miałaby inwestować w nowe modele, dedykowane platformy pojazdów elektrycznych akumulatorowych, infrastrukturę ładowania i technologie akumulatorowe.

To pierwsza w historii Tata Motors zbiórka funduszy na projekty związane z tzw. czystą mobilnością.

Tymczasem Indie chcą, by do 2030 r. pojazdy elektryczne stanowiły 30 proc. całkowitej sprzedaży samochodów. Obecnie ten udział wynosi mniej niż 1 proc. Rząd uruchomił w tym celu kilka programów motywacyjnych. Wśród nich jest dotyczący tworzenia lokalnej produkcji baterii.

Tata Motors, która jest właścicielem prestiżowej brytyjskiej marki Jaguar Land Rover jest aktualnie liderem indyjskiego rynku pojazdów EV. Z tym, że do kraju nie weszło jeszcze kilku dużych zagranicznych konkurentów, a w segmencie pojazdów elektrycznych nie rozpoczęła jeszcze działalności najbardziej popularna marka Suzuki Maruti. Tata planuje do 2025 r. wprowadzić 10 nowych modeli elektrycznych aut.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane