Technologia nie jest trudna

Karol Jedliński
08-05-2006, 00:00

Trzeba mieć coś do powiedzenia i traktować to profesjonalnie. Choć niekoniecznie jako profesję.

„Puls Biznesu”: Dlaczego akurat blog? Nie wystarczy profesjonalna strona internetowa pana firmy?

Paweł Tkaczyk, autor blogu eksperckiego (http://paweltkaczyk.midea.pl): Strona w sieci, to tylko mniej lub bardziej efektowny spis informacji. Blog to zupełnie inny rodzaj aktywnej komunikacji z szeroką grupą ludzi, wymiany poglądów. Jeśli mam coś ciekawego do powiedzenia na temat internetu czy mediów, wolę rozmawiać z ludźmi na blogu.

W tym z przyszłymi klientami...

Nie ma co ukrywać, że profesjonalny blog to znakomity sposób promocji siebie, jak i własnego przedsięwzięcia. Wymaga poświęcenia sporo czasu, ale można stosunkowo szybko zdobyć uznanie i reputację. Kapryśna blogowa widownia, nie za bardzo jednak lubi np. teksty sponsorowane. Stąd też dużo nieprzychylnych komentarzy po tym, jak opublikowałem test telefonu komórkowego. Ale opinie (w tym te nieprzychylne), to część blogowej kultury, lepiej więc z nimi niż bez nich.

Jest pan doświadczonym internautą, obznajmionym z takimi pojęciami, jak „feed”, „rss” albo „tagi”. A co z tymi, którzy dotychczas o blogach jedynie słyszeli?

Nie uważam, żeby opanowanie tego było wyjątkowo trudne. To bardziej kwestia zrozumienia, co kryje się pod tym anglojęzycznymi pojęciami. Nie trzeba być informatykiem, żeby prowadzić profesjonalny serwis blogowy. Na przykład silniki blogowe są dostępne za darmo.

Czy wyobraża pan sobie, żeby już niedługo blog był dla pana jedynym źródłem utrzymania?

Jak na razie ponoszę głównie koszty, w postaci opłaty za transfer... Blog to po części moje hobby, ale jednocześnie daje mi, jako właścicielowi agencji reklamowej, szansę pokazania swojej wiedzy i umiejętności nie tylko bezpośrednim klientom Midei.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

S&P

Puls Biznesu

Media / Technologia nie jest trudna