Technologie wymknęły się handlowcom spod kontroli

PAP
aktualizacja: 14-02-2018, 15:06

Jedna czwarta właścicieli sklepów stacjonarnych deklaruje rozczarowanie inwestycją w technologię, która zamiast przyciągać klientów do sklepów tworzy bariery pomiędzy konsumentem a marką - poinformował Computer Weekly.

Według badań przeprowadzonych przez Fujitsu, 25 proc. właścicieli sklepów zadeklarowało, że technologia utrudnia im kontakt twarzą w twarz z klientem. Jest to dla nich martwiące przede wszystkim ze względu na rosnącą popularność trendu spersonalizowanych zakupów.

Jedynie połowa respondentów zadeklarowała posiadanie specjalnie zbudowanej, cyfrowej strategii komunikacyjnej określającej wykorzystanie technologii w biznesie - mówi raport Fujitsu.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Fujitsu w Wielkiej Brytanii i Irlandii - Rupala Karii, właściciele sklepów nie będą mogli już dłużej "chować głowy w piasek", jeśli chodzi o cyfrową transformację. Technologia natomiast będzie miała coraz większy wpływ na zachowania konsumentów związane z tym jak i gdzie robią zakupy.

Jednym z gorących tematów w biznesie sprzedażowym jest personalizacja, która staje się coraz bardziej możliwa dzięki wykorzystaniu dużej ilości danych zbieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Pozwala to nie tylko zdobyć informacje o klientach, ale też zaoferować im spersonalizowane oferty oraz doświadczenia, których oczekują po wizycie w sklepie.

- Właściciele sklepów nie podchodzą dobrze do technologii. Zamiast skoncentrować się na wykorzystaniu technologii do polepszenia swoich usług i zbudowania lojalności klientów, skupiają się na zwiększonej konkurencji i przemianach we własnym sektorze - twierdzi Karia.

Według wyników przeprowadzonej przez Fujitsu ankiety, 35 proc. właścicieli sklepów, którzy wdrożyli nowe technologie w swoim biznesie odnotowało wzrost własnej produktywności, a 37 proc. - wzrost wydajności w codziennych operacjach w sklepie. Ponad 40 proc. respondentów zauważa, że szersze wykorzystanie nowych technologii przyczyniło się do wzrostu zysków i rozszerzenia działalności, jednocześnie - jak zauważa Fujitsu w raporcie - wielu z nich wciąż pozostaje w tyle za oczekiwaniami klientów.

W miarę, jak upowszechnia się korzystanie ze smartfonów, dzięki którym konsumenci mogą robić zakupy w dowolnym miejscu, właściciele sklepów muszą coraz bardziej skupiać się na budowie wielokanałowego doświadczenia sprzedażowego, biorąc pod uwagę zarówno technologie internetowe, mobilne, jak i warunki w sklepach stacjonarnych.

Według ankiety, 70 proc. konsumentów uważa, że technologie "radykalnie przekształciły" sposób robienia zakupów i sklepy. 45 proc. natomiast deklaruje, że robienie zakupów i dostępność dóbr stały się mniej problematyczne, niż kiedykolwiek wcześniej.

Jak ocenia Rupal Karia, "klienci mają ogromny apetyt na technologie i innowacyjność. Jeśli chodzi o robienie zakupów, większość z nich nie miałaby nic przeciwko, gdyby w supermarkecie obsługiwał ich robot, a dostawy odbywały się dzięki zautomatyzowanym maszynom. To wielka okazja dla właścicieli sklepów, którzy mogli błędnie postrzegać wdrożenie technologii jako odstraszające klientów".

Badanie Fujitsu zostało przeprowadzone wśród ankietowanych właścicieli sklepów stacjonarnych na terenie Wielkiej Brytanii. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie wymknęły się handlowcom spod kontroli