Tele2 urósł na internecie

KL
24-04-2008, 00:00

Przychody Tele2 Polska wzrosły w pierwszym kwartale aż o 45 proc. Wyniosły 109 mln zł.

Przychody Tele2 Polska wzrosły w pierwszym kwartale aż o 45 proc. Wyniosły 109 mln zł.

Agresywna strategia Tele2 przyniosła niezłe efekty. Przychody firmy w I kw. 2008 r. wyniosły 302 mln SEK (około 109 mln zł). Oznacza to wzrost o blisko 45 proc. w porównaniu z I kw. 2007 r. EBITDA wyniosła 24 mln SEK (8,88 mln zł) i była o 800 proc. lepsza niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku (3 mln koron).

Operator podaje, że przez ostatnich kilka kwartałów wskaźnik EBITDA dla usług telefonii stacjonarnej pozostaje na stabilnym, średnim poziomie 13 proc. Dla całej firmy — z uwagi na ujemną EBITDA dla dostępu szerokopasmowego (-15 mln SEK w I kw. 2008 r.) — wskaźnik wynosi 8 proc.

„Udało się nam bardzo znacząco poprawić praktycznie wszystkie wskaźniki finansowe i to mimo 13-procentowego spadku liczby klientów w całym ubiegłym roku i rosnących nakładów, związanych z wejściem na rynek szerokopasmowego dostępu do internetu” —powiedział cytowany w komunikacie Piotr Nestorowicz, dyrektor generalny Tele2 Polska.

Było to możliwe m.in. dzięki znaczącej redukcji wskaźnika rezygnacji klientów.

Łączna liczba klientów na koniec marca wyniosła 731 tys., w tym 716 tys. korzystało z telefonii stacjonarnej, a 15 tys. z szerokopasmowego internetu. Z abonamentu w Tele2 (na bazie infrastruktury Telekomunikacji Polskiej) korzystało 65 proc. klientów operatora.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Tele2 urósł na internecie