Telewizja Puls ma pomysł i szuka partnera z treścią

Magdalena Wierzchowska
29-10-2010, 00:00

My mamy koncesję i pomysł na kanał, wy macie treść. Ubijmy razem interes — zaprasza prezes stacji.

Stacja Dariusza Dąbskiego zamierza uruchomić kanał młodzieżowy

My mamy koncesję i pomysł na kanał, wy macie treść. Ubijmy razem interes — zaprasza prezes stacji.

TV Puls chce na początku przyszłego roku uruchomić nowy kanał — adresowany do młodzieży.

— Optymalnie byłoby uruchomić nadawanie testowe z partnerem. My mamy koncesję, nadajniki, a są firmy, w których zasoby treści leżą na półce — mówi Dariusz Dąbski, prezes TV Puls.

Propozycja Pulsu jest o tyle ciekawa, że pod koniec przyszłego roku kanał ma docierać prawie do wszystkich Polaków. Teraz takiego zasięgu naziemnego nie ma nawet TVN, stacja generująca miliardowe wpływy. Ale na plany Pulsu należy brać poprawkę wynikającą z trudności we wprowadzaniu naziemnej telewizji cyfrowej, bo to ona daje Pulsowi możliwość wprowadzenia nowego kanału. Faktyczny zasięg zależy od nasycenia kraju dekoderami i odbiornikami przystosowanymi do odbioru tej telewizji.

Agora, ATM, Eska

Mimo wszelkich znaków zapytania, wygląda na to, że jest spore zainteresowanie ofertą.

— Jest wielu potencjalnych partnerów, którzy chcą z nami współpracować, aby móc się promować w ten sposób oraz zarabiać ze wspólnie generowanych przychodów. Mowa na przykład o znanych telewizjach płatnych. Albo o grupach medialnych obecnych na polskim rynku prasowo-radiowym, które są zainteresowane znalezieniem wspólnej synergii wynikającej z naszych możliwości dystrybucyjnych. Są firmy, które od dawna chciały wejść w segment telewizji — mówi Dariusz Dąbski.

Pierwsza na myśl przychodzi Agora.

— Jesteśmy zainteresowani udostępnianiem naszych treści z wykorzystaniem różnych kanałów dystrybucyjnych — mówi Urszula Strych, rzecznik wydawcy "Gazety Wyborczej".

Giełdowa ATM Grupa bardziej bezpośrednio mówi o możliwej współpracy z Pulsem.

— Obecnie jesteśmy na etapie prowadzenia rozmów z zarządem TV Puls i szukamy satysfakcjonujących obie strony rozwiązań ekonomicznych. Oczywiście na bieżąco będziemy informować o wszelkich zmianach — mówi Maciej Grzywaczewski, wiceprezes ATM Grupy.

Lista partnerów Pulsu może być całkiem długa.

— Jesteśmy zainteresowani wszelkimi sposobami rozszerzenia zasięgu naszej telewizji — dodaje Leszek Kozioł, wiceprezes Grupy Radiowej Time posiadającej Eska TV.

Na razie testy

Kanał ma być dostosowany do potrzeb młodzieży. Jedną z podstaw ma być interaktywność.

— Będzie można wysyłać własne filmy, esemesy, brać udział w konkursach, widzowie będą mieli dużo większy wpływ na tworzenie ramówki i produkcję kontentu — mówi Dariusz Dąbski.

To oczywiście przekłada się na pieniądze.

— Myślę, że już w pierwszym roku działalności przynajmniej 20 proc. przychodów nowego kanału będzie pochodzić ze źródeł innych niż reklamy. Kiedyś nowe źródła przychodów, włącznie ze sponsoringiem i product placement, przewyższą tradycyjne wpływy reklamowe — mówi Dariusz Dąbski.

Żeby nie było zbyt różowo, nadmieńmy, że kanał będzie rozwijał się stopniowo.

— Na początku przyszłego roku uruchomimy nadawanie testowe. Jeśli nie będzie opłacało się w pełnym zakresie, będziemy nadawać kilka godzin dziennie. Obecnie wygląda na to, że optymalnym scenariuszem będzie "odpalenie" kanału w pełnym zakresie we wrześniu 2011 r. — mówi Dariusz Dąbski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Telewizja Puls ma pomysł i szuka partnera z treścią