Tell po emisji idzie na zakupy

Zbigniew Kazimierczak
11-10-2005, 00:00

Poznańska firma negocjuje kilka akwizycji. Chodzi o małe, ale także całkiem spore sieci sprzedaży.

Tell, specjalizujący się w sprzedaży telefonów i usług dla sieci komórkowej Orange, z powodzeniem zamknął ofertę publiczną i już na 17 października planuje debiut na warszawskim parkiecie.

— Na początku notowania nowych walorów prowadzone będą pod postacią praw do akcji, ale nową emisję postaramy się zarejestrować możliwie jak najszybciej — mówi Rafał Stempniewicz, prezes firmy.

Rozmowy w toku

Dokumenty trafiły już do sądu rejestrowego. Ze sprzedaży 350 tys. nowych akcji po 46,50 zł Tell uzyskał 15,4 mln zł. Pieniądze te w całości zamierza przeznaczyć na kupno innych sieci sprzedaży.

— Prowadzimy rozmowy w sprawie przejęć z kilkoma partnerami — twierdzi prezes.

W kręgu zainteresowań Tella są zarówno niewielkie rodzinne firmy mające kilka, kilkanaście placówek, ale też większe organizacje skupiające nawet po 70 sklepów. Żaden z projektów nie wszedł jeszcze w fazę finałową.

— To są skomplikowane negocjacje. Trudno o precyzyjne terminy. Być może uda się coś sfinalizować w miarę szybko — uważa szef poznańskiej firmy.

Możliwe, że Tell dokona jakichś akwizycji jeszcze w tym roku. Jeśli zabraknie pieniędzy na atrakcyjne projekty, to spółka będzie się posiłkować kredytami bankowymi.

Zyski płyną z sieci

Strategia rozwoju Tella opiera się właśnie na szybkiej rozbudowie sieci sprzedaży. Ponieważ rynek jest już raczej nasycony (w kraju jest około 3000 salonów), w praktyce można to robić tylko poprzez przejmowanie innych.

Tymczasem zamierzenia Tella są ambitne. Teraz spółka ma 153 sklepy, a do końca 2006 r. chce mieć ich aż 250. Wraz z rozwojem sieci rosnąć mają też wyniki finansowe. Spółka prognozuje na ten rok ponad 3,2 mln zł zysku netto. Ale już w 2006 r. wynik netto ma się zwiększyć o 70 proc. — do blisko 5,5 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Tell po emisji idzie na zakupy