Terapia dla centrum handlowego

Red. Anna Gołasa
04-11-2014, 00:00

To, że centrum handlowe osiąga dobre wyniki, nie oznacza, że tak będzie zawsze - komentarz

KOMENTARZ

FABRICE PAUMELLE

dyrektor działu powierzchni handlowych BNP Paribas Real Estate

To, że centrum handlowe osiąga dobre wyniki, nie oznacza, że tak będzie zawsze. Co więcej, to najlepszy czas, by przygotować strategię rozwoju, która może obejmować rekomercjalizację lub repozycjonowanie obiektu.

Przygotowanie i wdrożenie właściwej strategii wymaga czasu, a z punktu widzenia właściciela centrum handlowego lepiej wyprzedzić konkurencję, niż za nią podążać. Kiedy centrum handlowe zaczyna mieć problemy, może już być za późno na terapię, dzięki której można będzie zachować najlepszą pozycję na rynku. Terapia w takim momencie będzie też dużo bardziej skomplikowana — będzie wymagała sporej ingerencji, a nie tylko dopasowania centrum handlowego do zmieniających się rynkowych tendencji.

Widzimy, jak w Warszawie dobrze prosperujące centra o ustalonej reputacji przechodzą rozbudowę lub renowację i wprowadzają do oferty nowe marki, które dotąd nie były obecne na rynku. To zostało zaplanowane kilka lat temu, kiedy te obiekty były u szczytu popularności i realizowały założone przez właścicieli cele.

W tym kontekście nie mówimy tylko o największych centrach handlowych, ale także o obiektach typu convenience (osiedlowe centra handlowe). Przyglądając się temu sektorowi powierzchni handlowych, zauważymy, że analiza przyszłych tendencji obejmuje również analizę strategii biznesowych największych najemców powierzchni w podobnych nieruchomościach (supermarketach, sklepach typu DIY), które ewoluują.

Kiedy powinno się myśleć o wprowadzeniu znaczących zmian? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rynek powierzchni handlowych i handel podlegają nieustannym zmianom, więc ich uczestnicy powinni się zmieniać wraz z nimi i dopasowywać do nowych warunków. Aby się ustrzec przed koniecznością poważnej terapii, niezbędne są działania prewencyjne. [AGO]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Red. Anna Gołasa

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Terapia dla centrum handlowego