Teraz Dojlidy, później Tychy

Katarzyna Kozińska
21-11-2005, 00:00

Browar w Białymstoku szykuje się do budowy nowej warzelni. Z kolei śląski zakład czeka w przyszłym roku spora rozbudowa.

Kompania Piwowarska (KP), której właścicielem jest koncern SABMiller, realizuje plan inwestycyjny, dzięki któremu Browar Dojlidy, najmłodsza spółka w grupie, dorówna pozostałym browarom kontrolowanym w Polsce. Fabryka już została zmodernizowana, a portfel marek wyczyszczony. W browarze w Białymstoku została oddana do użytku nowa hala, a w niej linia rozlewnicza do butelek bezzwrotnych.

— Przygotowujemy się do budowy nowej warzelni i magazynów. Inwestycje zostaną zakończone do końca marca 2006 r. — zapowiada Paweł Kwiatkowski, rzecznik KP.

Ta data z jednej strony wyznacza koniec roku finansowego w KP, a z drugiej — granicę przygotowań do kolejnego sezonu sprzedaży w branży.

Browar zwiększy moce produkcyjne do 2-3 mln hl rocznie.

— Będzie to prawie trzykrotnie więcej niż w 2003 r., kiedy przejmowaliśmy browar Dojlidy — dodaje Paweł Kwiatkowski.

W grudniu linia do butelek bezzwrotnych o takiej samej wydajności (60 tys. butelek na godzinę) zacznie działać także w poznańskim browarze KP. Zarząd grupy wstrzymał się na razie z inwestycjami w zakładzie w Tychach.

— Browar w Tychach czeka poważna rozbudowa, ale w przyszłym roku. Planujemy instalację nowej linii puszek oraz rozbudowę magazynów. Wkrótce zostanie też podjęta decyzja dotycząca nowej warzelni — wyjaśnia Paweł Kwiatkowski.

Łącznie na wszystkie projekty do 2007 r. inwestor zamierza wydać 280 mln zł, z tego około 100 mln w browarze w Białymstoku.

SABMiller uważa, że warto inwestować w Polsce. Sprzedaż piwa KP i czeskiego Plzensky Prazdroj została dostrzeżona w podsumowaniu półrocznych wyników koncernu.

— Nasze browary w Europie osiągały dobre wyniki w okresie letnim. Wskaźnik EBITDA w wartościach bezwzględnych wzrósł o 16 proc., a organiczna dynamika sprzedaży o 4 proc. Zanotowano mocny wzrost w Polsce, gdzie wielkość sprzedaży w okresie 12 miesięcy przekroczyła 11 mln hl, a także nieco mniejszy wzrost na rynku czeskim, na którym Plzensky Prazdroj zwiększył wielkość sprzedaży mimo kurczenia się rynku. Mocny wzrost sprzedaży KP w Polsce przekroczył średnią branżową, wynoszącą 5 proc. — powiedział Graham Mackay, prezes grupy SABMiller, prezentując wyniki koncernu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kozińska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Teraz Dojlidy, później Tychy